PvdA: Afghanistan-missie niet afhankelijk van Pechtold

Martijn Meijering mmeijeri at XS4ALL.NL
Wed Feb 1 22:02:33 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Dat is dus niet het doel van de missie. Dan moet het kabinet deze missie
> afblazen en tegen DHS zeggen dat ze graag willen vechten in Uruzgan.. Ik
> zou daar tegen zijn, maar dan is de zaak tenminste helder.

Dat zou wel zo duidelijk zijn ja. Maar waar ik op doelde was: wat doe je
als mensen een maatregel voorstellen die je wenselijk acht, maar om de
verkeerde reden. Ik zou zeggen: steunen, maar uitleggen dat je eigen
redenen anders zijn. Niet dat ik dat ik dit geval bepleit. Zelf ben ik
niet heel erg voor, maar zeker niet mordicus tegen de missie. Laten we er
vanuit gaan dat het inderdaad niet lukt om de boel te herbouwen daar, maar
wel om de invloed van de taliban verder in te perken. Zou dat niet al
winst zijn?