PvdA: Afghanistan-missie niet afhankelijk van Pechtold

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Wed Feb 1 21:36:54 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dat is dus niet het doel van de missie. Dan moet het kabinet deze missie afblazen en tegen DHS zeggen dat ze graag willen vechten in Uruzgan.. Ik zou daar tegen zijn, maar dan is de zaak tenminste helder.

> altijd van harte -, maar nu stappen we er dus toch uit. Anderzijds, D'66
> was toch nooit een volkspartij, aan het verlichte deel van de bevolking
> kan je het misschien wel uitleggen. Dat zijn vast die 4 zetels...

En daar zit dus ook helemaal geen verandering in, in die peilingen. Het imagoprobleem lijkt me heeeel groot momenteel. Men kan niets goed doen. Dat de peilingen nu ook niet omhoog schieten is heel veelzeggend, terwijl bijna alle andere partijen de missie steunen en de meerderheid van de Nederlanders niet. Komt waarschijnlijk omdat de grote meerderheid van diezelfde Nederlanders ook van mening is dat D66 nooit doordrukt en die tegengeluiden dus ook niets voorstellen. Zeikerige loosers zijn nog erger dan de stille nuchtere. Zoiets?

D66 zal morgen wel moeten doordrukken, anders maakt men zich voorgoed belachelijk en verliest men op alle fronten. Jongens, jongens, dat het ueberhaupt een optie is dat men blijft zitten is al een schande...

Men gokte (zeer begrijpelijk) op een tegenstem van de PvdA, maar nu dat er toch niet in lijkt te zitten, moet men gewoon de poot stijf houden, de andere partijen voor gek verklaren dat men met deze missie kan instemmen en er nuchter uitstappen.

Groeten,
Mark Giebels