Plotje: Democratiseren interne kiesstelsel (part 3)

Sun Dec 31 15:28:39 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein V Meeteren wrote:
> Maar Joris, de uitslag spreekt toch voor zich: de sac hanteerde onjuiste interne criteria (leden schoven deels SAC-voordracht opzij) EN externe criteria (kiezer liet deze lijst  kandidaten vallen).
>  Laten we het zo zeggen : de sac heeft geklungeld deze keer, en dat heeft veel schade veroorzaakt .....

Interpretaties van uitslagen hoor ik veel. En vaak ook tegenstrijdige,
dus zo voor de hand ligt het niet voor iedereen... Marc probeert daar
een bewijs voor te vinden, dat ligt echter wat lastiger dan hij suggereert.

Maar nogmaals. Ik ga in op de 'wetenschappelijke' onderbouwing van de
stelling van Marc, en wijs hem er slechts op dat die niet per se juist
is. Dat doe ik wel vaker ongeacht of ik het ergens nu mee eens ben of
niet. Net zoals ik er een hekel aan heb als de top of regering dingen
waar ik het niet mee eens ben probeert te onderbouwen met 'onderzoek' of
conclusies....

En er zijn vast vele alternatieve conclusies te trekken die niet zozeer
wijzen op dictatuur of opleggen. En wil je geen discussie hebben over de
invloed van de top of een sac, dan moet je geen sac instellen... Anders
valt namelijk altijd te beweren dat er vriendjespolitiek een rol speelt,
sterker nog, die zal je altijd houden.

Hein stel dat de SAC jou op 1 had gezet en vervolgens stemmen mensen en
jij komt op 1.... Is dat dan dus vriendjespolitiek geweest? En ben jij
door de dictatuur van de top op 1 gekomen?