Plotje: Democratiseren interne kiesstelsel

Sun Dec 31 13:49:27 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>  Ik onderbouw niets, het is domweg waardenvrije wiskunde. Ik plot de data
>  in een figuur waardoor men ze kan interpreteren. Met die figuur is beslist
>  niets mis. De interpretatie daarvan (mijn 'conclusies') is een geheel
>  andere zaak. Daar kan wat bij, wat af, wat genuanceerd worden, enzovoort,
>  enzovoort.

Ik bedoel uiteraard dat jij wiskunde misschien gebruikt op een verkeerde
manier om je veronderstelling te beamen... Of de verkeerde wiskundige
methode....

>  De leden hadden geen andere keuze dan dit te beamen. Twijfel werd door
>  het kies-systeem de kop ingedrukt. Dat toont de figuur nu juist aan.

Nee dat toont die figuur nu net niet aan. Dat is slechts zoals jij zegt
een grafiek met beide uitslagen. Niet met waarom die zo is als die is....

>  Als het intrinsiek zo zou zijn als jij onderstelt, dan is er dus geen
>  SAC meer nodig - dan komt immers zo'n beetje hetzelfde er uit als thans
>  de SAC-voordracht.

Je hoort mij ook niet beweren dat er een sac nodig is.... Ik beweer
alleen dat met wat jij wilt bewijzen andere ondezoeksmethoden nodig
zijn. Of ik begrijp niet goed wat je nu wilt beweren? Immers je schreef
zelf al dat er afgeweken was van het advies....dat betekend dat het
advies dus niet allesbepalend is... En dus geen dictatuur zoals jij
stelde...