Geldgroei EU

Ger gmw.arts at HOME.NL
Fri Dec 29 10:27:34 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Tja Martijn,

Je mag je afvragen waardoor de rentestand ontstaat.
Over de stand van de rente heb je me trouwens niet gehoord, wel over het
feit dat men zich niet aan de afspraken houden. Komt men boven de 3% dan
moet men maar eens horen, Zalm voorop. Maar ruim 8% ipv 4,5% horen we
niemand over en wordt heel erg verzwegen. Ik hoor juist de absurditeit van
9,3% geldgroei over dit jaar. Meer dan het dubbele dus van het afgesproken
4,5% dus. Een lagere geldgroei brengt een lagere rentestand met zich mee,
dat zou jij horen te weten maar bij deze dan.
Ik begijp dat jij liever een hoge rentestand hebt een en een forse
geldgroei? Wel leuk te lezen dat je het er mee eens bent dat het duur is
geworden.
Al erg vaak gevraagd is het hier maar nooit uitgelegd, doe jij dat maar eens
dan. Wat is het voordeel van de gewone kleine man in de straat van de euro?
Hij hoeft niet wisselen als hij op vakantie gaat? Maar daar heeft toch al de
centen niet voor dus weg voordeel.
Ik heb heel wat landen gehad en via ex-collega's hoor ik wel dat men overal
klaagt over die euro. In Frankrijk bijvoorbeeld is een routiermenu 3 maal zo
duur geworden.
Iets onmeetbaar te berde brengen waarvan de we niet weten of het aan de euro
ligt. We hebben toch een groeiende werkgelegenheid? Dat ligt niet aan de
euro, juist niet, maar aan economische situatie in de wereld en zeker niet
aan ASO. Let maar eens op, de euro gaat er straks voor dat zelfs de
werkgelegenheid minder gaat worden. Maar dan het het de situatie in de
wereld, oa. de rentestand in de USA.

Toevallig, nou ja bij toeval, de lijsten voor de inkoop van een
horecabedrijf gezien van net voor en nu. En dan durven we nog te hebben over
de gewone inflatie, laat me niet lachen. En dan natuurlijk het naar boven
afronden dan weet je wat er van komt.
In de super is een krop sla van 0,99 gulden en nu 0,99 euro nog steeds 99
centen hoor. Alleen is de betekenis iets anders. Een verschil van 2,20371.
Een truitje in de opruiming van een tientje is nog steeds een tientje hoor

Dan brengen we oost-europeranen massaal hier naartoe waardoor onze lonen
gaan zakken en let op wat er gaat gebeuren. Met zijn alleen aan het
minimumloon en verder niet zeuren. De arbeidinspectie controleert alleen op
het minimum, en niet op de CAO. Waar hebben we die dan nog voor?

Ger