Lijsttrekkkers-verkiezing?

Thu Dec 28 08:52:47 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dank, Marc, voor je link naar stemadvies en uitslag.

Sinds sjagrijn Tommel i.p.v. een beter puntentelsysteem liet invoeren,
zoals een congres had opgedragen, de lijsttrekkersverkiezing liet
loskoppelen en van het stemadvies een aankruisoptie maakte, is het
voldoende als ca. een kwart van het kader het kruisje aankruist. Dat
levert zo'n serie vaste puntenverschillen op tussen de SAC-kandidaten,
dat alleen deen gecoordineerde actie van zelfstandige stemmers daar nog
tegenop kan.
De facto is ons partijsysteem verwoorden van one man one vote (each man
a vote) tot only one man's vote. Nou ja een groepje insiders hun stemmen
tellen, die door het politburo van D66 in de SAC zitten.

Fritz van Rikxoort