Lijsttrekkkers-verkiezing?

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Tue Dec 26 23:29:48 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Martijn Meijering wrote:

>Hein toch, wat zit je weer te zeuren. Politiek /is/ konkelen.

Dat is jouw visie, beste Martijn Meijering. Het zegt alles over je
morele kwaliteit.

> Dat deugt weliswaar niet, maar dat kan je toch werkelijk niet verbazen. En hoezo
>ondemocratisch? Er zijn keurig democratische interne verkiezingen
>gehouden.

Nee dus. Er is geen sprake geweest van interne verkiezingen. Democratie
is *niet* het woord dat je mag gebruiken bij D66. Al jaren worden de
congressen gemanipuleerd, nemen de mannetjes aan het roer hun eigen
besluiten en laten de leden, de paar die nog over zijn, gods water over
gods akker stromen. Een partij in verval, iets mooiers kan ik er niet
van maken.

> En, mocht je het vergeten zijn, verkiezingen waar jij keurig
>democratisch in de pan bent gehakt.

Dat valt wel mee. In 2001 haalde ik, zonder enig gekonkel en zonder
vooraf gemaakte dealtjes aan lunch en diner-rafeltjes, 20% van de
stemmen. Dat was even schrikken. En in 2006 werd ik, zonder
voorafdealtjes en zonder steun van machtigen binnen de partij, nummer
drie bij de lijsttrekkersverkiezingen. Dat een door Pechtold
gemanipuleerde em aangestuurde SAC me vervolgens niet durfde op te
stellen is een probleem waarmee zij zelf hebben leren om te gaan. Ik ben
de enige kandidaat ooit in de partij geweest die werkelijk het lef heeft
gehad zonder steun van partij-elite of vriendenclubs de strijd aan te
gaan. Daar ben ik trots op, en het tekent jouw en je makkers morele
verval dat je daar neerbuigend over doet. De twee zetels die over zijn
zeggen genoeg: de kiezer heeft jou en de jouwen wel door. .

> Een nieuw jaar vol wijsheid toegewenst!

Inderdaad. Zelfreflectie en inzicht, dat wens ik jou en de jouwen toe.