Asielzoekers op straat

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Sat Dec 23 05:20:13 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Een echte liberaal he, dat moet men nog leren, denk ik.

Absoluut.

Guy in de speech/presentatie van zijn boek:
"
Ik denk dat de belangrijkste omwenteling
demografisch zal zijn. De groei en de samenstelling
van de bevolking zullen een steeds belangrijker rol
spelen. Of een land niet rijk is of niet aan energie
en grondstoffen, of het centraal of eerder perifeer
gelegen is, of het een droog continentaal of
integendeel een vochtig tropisch klimaat kent, zal
steeds minder een rol spelen voor het welvaartsniveau.

De samenstelling en de opleiding van de bevolking
zullen daarentegen bepalend worden. Hoe ouder de
bevolking en hoe kleiner het aantal jongeren, hoe
groter het risico dat de groei wordt afgeremd. Hoe
jonger daarentegen de bevolking, hoe beter opgeleid
ook, hoe meer de samenleving zal bevolkt zijn door
actieve mensen, mensen die op zoek zijn naar een
betere toekomst.
"

... maar daar klopt bijvoorbeeld natuurlijk helemaal
niets van. Guy bedenkt hier zelf zijn eigen
'leugens'. Hoezo hebben samenstelling en opleiding
in het ene scenario een rem op de groei? Welke groei
dan? Hoezo zouden ouderen niet beter kunnen worden
opgeleid? Hoezo, hoe ouder de bevolking en hoe
kleiner het aantal jongeren? En hoezo, hoe beter
opgeleid ook, hoe meer de samenleving zal bevolkt
zijn door actieve mensen, mensen die op zoek zijn
naar een betere toekomst?

Ik zie niet in waarom beter/goed opgeleide ouderen
nog steeds op zoek zouden zijn naar een betere
toekomst? Hebben ze een dergelijke status zelfs dan
nog niet weten te bereiken? Dus hoezo 'beter'? Guy
bediend zich van nietszeggende prietpraat. Religie?

> Niet alleen keuzes voor jezelf willen en kunnen maken maar ook voor
> anderen willen en kunnen maken.

Precies Ger. Ze willen je zelfs vertellen wat
'beter' is (de Balkendende doctrine?), wat groei is,
maar definieren het dus niet he. ;) Als jij het maar
geloofd gaan we zeker een 'mooie toekomst' tegemoet.
Oh, of het de jouwe is, tja heej Ger? ;)

Als je even niet oppast: oud, niet goed opgeleid,
een rem op de groei (want ouderen groeien niet), en
een sta in de weg dus voor een 'betere toekomst',
nou ? ;)

En dat terwijl alles erop wijst dat energie door
steeds minder uitbuiters en met steeds meer geweld
omringd worden.

En wat zegt onze Guy?
"
Een economie die wereldwijd functioneert, niet
langer gebonden door geografische of monetaire grenzen
"

Daar zullen ze in Africa en elders heel blij mee
zijn, denk je niet? Maar als je kijkt hoe wij in
Europa met landbouw en subsidies omgaan dan lijkt me
   die globalisering eerder een slokkop van
middelen,  toch? Zelfs Balkenende verzwijgt hoe het
naar hier halen van Polen en anderen een zogenaamde
economie nieuw leven inblaast. Over de kosten heeft
ie het niet. Ten koste waarvan nog minder, maar
Verdonk en  Wilders varen er wel bij.

Lopen er hier tot overmaat van ramp nog lieden rond
die applaus willen voor wat nooit hervormingen
geweest zijn maar ordinare bezuinigen onder een
andere noemer.

Tja, bedenk ik me net, dat hoef ik jou niet uit te
leggen. ;)

Ik zie Guy ook niet de vinger op de echte (zere)
plek leggen .... Hij  noemde 'het Internet', maar
geeft daarmee precies aan dat hij er niets van
begrepen heeft. Net als Balkende trouwens.

Iemand intussen wel al onder de indruk van onze
kenniseconomie?

Henk Elegeert