Erratum: Liberalisering: Extreem hoge 'overstapboetes'

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Wed Dec 20 18:09:45 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Henk,

Ger,

> Steven zou er al niet meer op reageren, nou ja, zijn zaak toch, laat
> toch gaan.

Hmmm. Ik nodigde hem uit zijn eigen reactie nog eens
kritisch te bekijken.

> Alle kritiek op D66 s teveel.

Ze gaan er verschrikkelijk krampachtig mee om. Niet
  allemaal overigens. ;)

> Gelukkig heeft men geen fouten gemaakt de afgelopen jaren.
> Geen fouten in de campagne.
> Alles bijeen van 24 naar 3 zetels en nog steeds geen fouten.

D66 is even conservatief als alle andere politieke
partijen geworden. Streven naar zetels of pluche,
terwijl er veel meer te winnen valt als D66 zelf
weer eens in beweging zou durven komen.

> Men wilde leren van gemaakte fouten maar dat is gelul natuurlijk want
> die zijn niet gemaakt.

Ach jee, schieten ze nu weer in een andere kramp? :)

> Wat ik wel of niet heb met D66 weet Steven gelukkig heel zuiver, denk ik
> maar.:)))))

Ik ben ook zeer benieuwd naar zijn antwoord. :)

> Waarom hij op deze lijst staat zal me een biet zijn.

Boeit mij ook niet idd, als ik maar interessante
discussies kan volgen.

> D66 Had ooit een eigen forum maar heeft het maar snel weggehaald en
> Steven is van mening dat anderen, als er ergens D66 in voorkomt men er
> niet op mag.

Hoe wil zo'n partij dan ooit groter worden?

> Nee, ik ben geen lid van welke partij dan ook, dus ik mag me, volgens
> hem, niet bemoeien met politiek.

Dan is ie bij mij en D66 aan het verkeerde adres,
toch? Immers die vinden dat de politiek van iedereen
is en men er juist in deel mag/moet nemen.

> We moeten met zijn allen veren steken in D66 en beschrijven hoe goed ze
> het toch wel niet, dan tellen we mee. Ik blijf lachen.

Wij, en klapvee? ;)

> De campagnebus is hier in Blerick geweest, dat kost nogal wat en de
> kritiek welke ik erop had, dus wat eraan zou mankeren, mocht ik niet
> noemen hier. Wij waren er toch bij schreef iemand, daar ben je klaar
> mee, geen kip die er op af kwam.

Misschien is deelname op zo'n lijst een idee?

> Waarom moest men zoiets, omdat een
> bestuur het af had laten weten bij de gemeenteraadsverkiezingen en het
> maar tijdelijk slapende afdelingen noemde, ook met de kamerverkiezingen.
> Dat zijn toch geen fouten dat men niemand overhoudt.

Tja, de D66-er hier is overgestapt naar een andere
partij. Is nu wethouder in een coalitie met
CDA-PfdA....

Verder ligt het hier -sindsdien- lokaal plat, is
mijn indruk. Er is dan ook weinig eer te behalen,
lijkt me voor welke opvolger ook.

De schandalen van die kliek beginnen ook langzaam
maar zeker op te borrelen.

> Het gaat gewoon erg slecht met D66 en dat Steven daar niet tegen kan is
> niet mijn probleem maar door de fouten op te noemen help je juist te
> trachten dat men die niet meer maakt. Hij wil enkel maar goede dingen
> horen van D66 en helaas vind ik wat meer van de anderen nog.

Hij draagt D66 een heel warm hart toe? :)

> Maar och laat gaan joh, ik lach me een ongeluk Of D66 maakt een lijst
> met een afscherming of ze krijgen mij erbij en Steven ook. Jou ook
> trouwens.

Kijk, zo kun je groeien. :) Als D66 nu ook zelf nog
  eens die 'kennispartij' zou kunnen/willen zijn en
uitdragen door nog meer mensen bij de politiek te
betrekkenen en hen vooral lokaal invloed te geven?

D66 dat middels gebruikmaking van ICT .... enfin ...

> Overstapboetes, een hoopgezeur bij een andere enerieleverancier,
> enzevoort, allemaal naweeen van privatiseren.

Ik werd net gebeld of ik telefonisch het nummer op
mijn (giro)afrekening door wilde geven, want dat
hadden ze niet meer. :) Niet gegeven uiteraard.

> Wellicht nodig hoor maar
> het tempo ermee met goedkeuring van D66 is het probleem toch.wel heel
> groot.

Als het maar net niet 'chaos' genoemd kan worden?

 > Geen kip die er nog uitkomt. Je moet er aardig in
thuis zijn wil
> je uit de rekeningen van verzekering ed. komen, wat men allemaal betaald
> of dat men graag wil dat mensen betalen..

Zou dat bedoeld zijn met keuzes kunnen maken?

> Gelukkig heeft D66 het goddelijk gedaan voor de Nederlandse kiezer en
> dus mogen we geen kritiek hebben op ze.:))))))

Nee, ze schieten in een kramp en komen er zonder
massage (veren in de reet) er niet meer uit. :)

> Zo maar 3 zetels krijgen is toch niet niks he?

Zou me niks verbazen als ze (stiekem) ook nieuwe
verkiezingen willen .... in de hoop ....

> Gelukkig zijn er nog anderen bij D66 die dat wel inzien en inzien dat
> het anders zal moeten. Nou Pechtold en consorten nog.

:)

Henk Elegeert