Moraliteit II: JPB de MP

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Thu Dec 14 10:27:54 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Ach Henk,
>
> Balkje heeft totaal geen regie.

'Totaal geen', lijkt me niet juist, Ger.
Kijk, Balkje weigert om echt te gaan onderhandelen
met de meest voor de handliggende coalitiepartners,
en neemt met die houding/regie de 'macht' in handen
om het door hem gewenste (wan)beleid voort te kunnen
zetten.

Volgens Zalm wordt hij geforceerd tot .... om
kostmisselijk van te worden.

Maar volgens mij is hij het die als zgn. democraat
door de meerderheid gewenst beleid -bovendien door
de kiezer gelegitimeerd(dat kan hij niet zeggen)-
geen uitvoering wenst te geven. Vormgegeven door een
minister die haar (gezond) verstand verloren moet
hebben en er enkel zit om de stellingname van
diezelfde MP die een gelegenheidsmeerderheid
aangreep om zgn. hervormingen door te gaan voeren
waar de kiezer onlangs massaal een stokje voor
hebben gestoken. Geen van de in de zgn.
(hervormingsgezinde)coalitie deelnemende partijen
hebben 'winst' behaald.

> Het hoeveelste kabinet is het al met die
> walgelijke naam.

Er zit zelfs een Minister in die voordoet hoe je
moet kotsen. :)

Een andere die 'zum kotsen' dikke krokedillen tranen
...., geheten Zalm. Die 'spreekt' over zijn
verantwoordelijkheid nemen, maar die als democraat
en in opdracht (verzoek) van de Koningin, daar op
zeer walgelijke wijze invulling geeft.

En weer grijpt die (be)waker over w/paarden en
n/wormen niet in!!!

> Verdonk heeft in korte tijd al een serie moties achter haar kont gehad
> en zie maar, ze zit er nog.

Wat wil je ook met zo'n MP van 'w/paarden en
n/wormen'? ;)

Dit tot voorbeeld dienend kabinet .... afijn.
Maar eindelijk beginnen hun ook Verdonk klein te
krijgen? De eerste vernedering is inmiddels een feit.

Zelfs voor onze zuiderburen was het 'nieuws' en dat
terwijl die zelf met een financiel/legertop
schandaaltje zitten te kijken met den prins Laurent.

Henk Elegeert