Nihilisme: Kunnen demissionaire ministers aftreden ?

Jasper Diekema jfdiekema at GMAIL.COM
Wed Dec 13 01:23:48 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Is dit niet gewoon een poging van een aantal partijen om nieuwe verkiezingen
eruit te slepen. Want mocht er inderdaad een rare situatie komen dat Verdonk
in extremis (na uiteindelijk een motie van wantrouwen); dan gaat het VVD
smaldeel mee en hebben we een pikante situatie dat het CDA alleen
overblijft. Nahja met alle mitsen en maren dat Balkenende ontslagbrieven zal
weigeren of iets van dergelijk aard.. Maar goed, mocht het zover komen dan
zijn nieuwe verkiezingen toch de enige oplossing op dat moment....Ik denk
dat voor veel partijen dan ook weer een oplossing bied voor het grotere
politieke geheel van coalitievorming. (anders krijgen we misschien toch wel
nieuwe verkiezingen vanwege coalitie patstellingen)

Jasper

Op 13-12-06 heeft Dr. Marc-Alexander Fluks <fluks at dds.nl> het volgende
geschreven:

--