Zet hem op onze Lijst!!

Bart Meerdink bm_web at KPNPLANET.NL
Mon Dec 11 13:17:08 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Fritz van Rikxoort wrote:

> Wel eens dat D66 onduidelijkheid laat bestaan nu het speelt wat de
> opvatting echt is, dat is inderdaad goed fout, vind ik ook. Het zou fijn

Fritz,

Luister nog eens goed naar wat Alexander Pechtold precies allemaal zei
in stand.nl (http://www.ncrv.nl/ncrv?nav=yijaJsHtGAEVyB , Vrijdag 8
december 2006).

> zijn als Fatma iets anders ging doen maar zou dan een ander die zelfde
> zetel
> met dank aan vele Turkse kiezers wel moeten bezetten? Ik zie geen
> oplossing.

De oplossing is dat Fatma gewoon een overtuigend mandaat heeft en dat er
geen enkel bezwaar is om met deze stemmen aan de slag te gaan.

PvdA (en CDA) hebben zich door de CU laten dwingen tot een 'zuivering'
van hun kandiidatenlijst, en voelen zich in hun hemd gezet nu D66 het
anti-Turkse karakter van deze publiciteit beter heeft onderkend en daar
dus niet in is getrapt.

D66 heeft nooit de historische feiten ontkend of de ernst ervan
gerelativeerd (wél, en terecht, de relevantie voor Nederland 90 jaar na
dato), noch de kern van de zaak, nl. de belemmering van de discussie en
de vrije meningsuiting in Turkije, toegedekt. Integendeel.

Bart