Goede doelen belasting

Glenn Mellonius glenn at MELLONIUS.EU
Sat Dec 9 12:03:35 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At Saturday 9-12-2006 10:18, Ger wrote:

>Zojuist even zitten tv-kijken. En dan komt weer de reclame waar je overal
>lid van kan worden.
>Goede doelen genoeg. Van Stop Aids Now tot water, enz.
>Het zijn er zoveel dat je het niet meer weet<knip>

Wordt het niet tijd dat goede-doelen-organisaties stoppen met bedelen.
Dat er een goede-doelen-belasting komt, en dat geld door de belastingdienst
wordt verdeeld over de organisaties.
Dan betaalt tenminste iedereen mee, en naar draagkracht.
Nu komt het erop neer (volgens mij) dat de erg rijken en de goedwillende
middeninkomens EN armen betalen.
Met zo'n belasting gaan ook de onwillige rijken betalen.

Glenn