Ophef over campagnemail voor Turks D66-Kamerlid

w.t. jouwstra tjouwstra at WXS.NL
Fri Dec 8 22:44:47 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein,

Ik heb een stemadvies gekregen van mijn eigen partij voor de samenstelling
van de lijst. Ik heb me daar bepaaldelijk niet aangehouden en bijvoorbeeld
Bert en Fatma heel hoog geplaatst. Omdat Fatma goed is, iets wat jij
kennelijk niet wil zien omdat ze verkeerde stemmen heeft gekregen, heb ik
zelfs mijn voorkeurstem op haar uitgebracht.

Dat maakt me nu natuurlijk verdacht, want ze is ook nog een ravissant
mediterraan type, en dat zou wel eens mijn stemkeuze hebben kunnen bepaald.
D66 heeft nooit de genocide ontkent, heeft deze nooit willen verdoezelen,
onze geachte afgevaardigde in Assen heeft kabaal gemaakt toen het Armeens
monument werd gemolesteerd, en Fatma heeft hier nooit een bezwaar tegen
gemaakt en zich achter het partijstandpunt gesteld.

Als zich dan, met nadruk op als, want er is nog geen schuldige veroordeeld,
een email opduikt om Fatma te stemmen, niet omdat ze charmant is, of
ravissant, of Turks, of D66, maar omdat ze niet met zoveel woorden de
slachtpartij van Colijn in Indonesië, de dood van 15 miljoen Russische
boeren in  de Goelag, de verhongering van 25 miljoen chinezen in het licht
van de grote sprong voorwaarts door Mao of de genocide in Rouanda door Hutti
en Tutsies gemengd als een soort tottenenhottententoonstelling heeft erkend
en betreurd, dan ben jij die Ajax supporter, die in Feyenoord uitrusting
Nancy sloopt in de hoop en verwachting dat daarmee 010 valt.

Nogmaals mijn vraag: Vanwaar dat zuur?

Groet,

Tjerk