Goed zo Sophie (Zo worden onze passagiersgegevens gebruikt door de VS !)

Glenn Mellonius glenn at MELLONIUS.EU
Wed Dec 6 16:46:05 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

At Tuesday 5-12-2006 21:52, dirkie wrote:
>Toch zou het kunnen betekenen dat Dirkie, die geen
>echt kwaad op zijn geweten heeft, op de lange duur wat
>eenvoudiger door de airport controles kan gaan.

Maar wat als meneer Dinky een grote boef is en al zijn stoutigheden
abusiefelijk op conto van meneer Dirkie komt in het systeem?
En als Dirkie daarna nooit meer een hypotheek kan nemen of een kredietkaart
of wat dan ook of zich niet meer mag registreren om te stemmen.
En als Dirkie bij navraag te horen krijgt: "Hierover doen we geen
mededelingen."

>Dat het de nederlanders al helemaal niet goed zit,
>zo'n ATS maatregel, komt (misschien) mede doordat je
>in Schiphol de toegang tot nederland al ontzegt wordt
>als je een parkeerbon per ongeluk niet betaald hebt...
>Mijn dochter van nederlandse nationaliteit echt
>gebeurd!

Lijkt me sterk. Ze willen natuurlijk dat je die boete eerst betaalt, maar
de toegang ontzeggen?
Als je je laat opsluiten ben je toch ook het land binnengekomen?
Voorzover ik weet is het wel zo dat je Nederland niet UIT komt totdat je
hebt betaald (op Schiphol, want via de weg kom je er makkelijk uit).

Glenn