De echte reden voor de achteruitgang van D66

Bart Meerdink bm_web at KPNPLANET.NL
Sun Dec 3 18:49:40 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Giebels wrote:

> Bart, grotendeels eens met je analyse (weggeknipt om de leesbaarheid).
> Die laatste aanbeveling ben ik uiteraard ook voor, maar dan rijst de
> vraag op van haalbaarheid.

Mark, klopt. Bedenken wat er zou moeten is één, zorgen dat er echt iets
gebeurt is van een heel andere orde.

> Persoonlijk hamer ik al een tijdje op je
> voorlaatste punt.

Het lijkt inderdaad wel een stuk eenvoudiger te realiseren. Ook al moet
je in dat geval toch ook een stuk beter communiceren dan nu.

> Duidelijk de D66 visie neerzetten en niet primair
> regeringsbeleid gaan verdedigen omdat je toevallig een regeerakkoord
> hebt ondertekend. Daar komt bij dat ik een klein D66 in een
> conservatief kabinet met CDA en VVD nooit heb zien zitten. Dat kon
> alleen maar fout gaan...

"It's better to have tried and failed..." wat mij betreft. Ik weet nog
zo net niet of er, ook achteraf gezien,  betere alternatieven waren.

Bart