De echte reden voor de achteruitgang van D66

Martijn Meijering mmeijeri at XS4ALL.NL
Sun Dec 3 17:52:18 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Bart, grotendeels eens met je analyse (weggeknipt om de leesbaarheid).
> Die laatste aanbeveling ben ik uiteraard ook voor, maar dan rijst de
> vraag op van haalbaarheid. Persoonlijk hamer ik al een tijdje op je
> voorlaatste punt. Duidelijk de D66 visie neerzetten en niet primair
> regeringsbeleid gaan verdedigen omdat je toevallig een regeerakkoord
> hebt ondertekend.

Mee eens.

> Daar komt bij dat ik een klein D66 in een
> conservatief kabinet met CDA en VVD nooit heb zien zitten. Dat kon
> alleen maar fout gaan...

Misschien heb je daar wel gelijk in. Zelfs dan kun je je afvragen of dat
dan misschien maar moet, in het belang van de hervormingen. Je noemt een
coalitie met CDA en VVD conservatief en dat heb ik je al een paar keer
zien doen. Op belangrijke gebieden is dat natuurlijk ook zo, maar op
andere eveneens belangrijke punten zijn PvdA en SP ook uitermate
conservatief, zo niet reactioniair. En dat zie ik je niet zeggen :-(