Moraliteit

Bart Meerdink bm_web at KPNPLANET.NL
Sat Dec 2 12:51:04 CET 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein van Meeteren wrote:

> Wel een lijntje, geen telepathie. Ja, ik neem onze kiezers serieus.

Maakt niet uit hoe vaak ik je onzin onderuithaal, er komt steeds weer
nieuwe...

Eén van de ergste dingen die je kunt doen in het kader van 'niet serieus
nemen' is zonder mandaat uit naam van andere mensen spreken. Je maakt je
daar in vrijwel elke posting schuldig aan.

> D66 heeft altoos getuigd van een directere democratie, van een opener systeem, van helderder procedures, van weerzin tegen regentenmentaliteit. Af en toe stevig getuigen is goed voor de politiek. Daar heb je GUTS voor mog.

En maar weer verdraaien, van onderwerp veranderen, misten. Er komt geen
einde aan. D66 is gewoon geen getuigenispartij.

> Integendeel. Het
>
> Kiezers willen een D66 dat STAAT voor haar beloften.

D66 heeft een programma, net zoals andere politieke partijen. D66 is
niet in een positie om zaken te beloven, net zo min als andere partijen.
Het gaat om het, zo nodig over meerdere regeerperiodes heen, vasthouden
aan en realiseren van belangrijke doelstellingen, dát is het commitment.
Daar is D66 ook sterk in. Het wil blijkbaar niet doordringen, dat als
een partij met weinig zetels moet werken, als de bevolking een rechtse
meerderheid kiest, dat je dan geen ijzer met handen kunt breken. Dat is
een fundamenteel probleem voor D66.

 > Een partij met een rechte rug, een goed verhaal, betrouwbaarheid,
eerlijkheid, koersvastheid.

Met veel apomb dingen poneren met de totaal onjuiste suggestie dat de
ander ze blijkbaar niet onderschrijft is weer één van je veelgebruikte
maar verkeerde discussietechnieken. Als dat de manier is om overeind te
blijven...

Dag Hein.

Bart