Reken foutje ... vs Chaos vs vertrek ?

Elma Ouwehand e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Mon Aug 28 22:48:27 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 28-aug-2006, om 21:42 heeft dirkie het volgende geschreven:

> nogmaals ertussen in
>
> Elma Ouwehand <e.ouwehand1 at chello.nl> wrote: REPLY TO:
> D66 at nic.surfnet.nl

> wat zijn 'risjes' dirkie?
>
> Vraag maar aan een Joodse vriend(in)

grapjas, die heb ik niet hier om de hoek wonen
maar google geeft meteen:
"Hij kon zijn risjes niet laten". Een vaste, bij Joodse families
gebruikelijke, uitdrukking, bestemd voor diegene, die onverwachts als
antisemiet uit de hoek komt.
nu snap ik 'm
ik kijk ook zelden of nooit oprah

> kan je in de usa zulke vergelijkingen wel maken, alsof je polen met
> nederland onder één armoegrens laat vallen?
> de mensen die in new orleans achter moesten blijven vergelijken met
> de situatie in zeeland in 2005?

> Ja dat kan en het betekent dat een familie in New-York met 18K per
> jaar het moeilijk heeft, en een familie in pakweg Bumfuck Idaho er
> redelijk goed van leeft met 2 auto's inplaats van een  Scooter..

aaah, dank dus het bedrag is niet gecorrigeerd voor regionale
verschillen maar amerikanen weten de welvaartsverschillen wel?

> ja, vroeg ik me echt af.
> Nou is nogal eenvoudig. DAT rapporteren ze niet want iedereen heeft
> recht op een uitkering en dus is er geen armoede :-)

maar
zoiets als een basisloon? in het kapitalistische land bij uitstek?

> kijk eens naar 'teachers as percentage of the labour force' nederland
> en denemarken scoren onder chili 2,4 en andere landen met slechte
> reputaties. maar 0%?
> Nee. Ik denk als iets gegeven wordt als 0% dan is de rapportage
> niet conform de UNESCO protocol in het geval van education
>
> hours of instruction to pupils aged 10 is 0%?
> maar aged 9 is 1000? daar schieten we ineens naar nummer 8?
> kijk ik verkeerd? ik ben geen statisticus.
>
> Ligt aan de manier van rapporteren. Als hier gevraagd wordt per
> leeftijd en de rapporteur doet het per leeftijds groep b.v.

vanuit nederland zou een andere rapportage gelden voor 9 jarigen dan
voor 10?

> Kijk ook eens naar:
> Education Statistics: Public spending on private institutions by
> country

een url please dirkie? ik zoek zo slecht, ben eeuwige self taught
newbie op de comp

> Dan zie Nederland aan de top en Amerika komt in het stuk niet voor.
> Seperation of Church and state+je wilt je kind naar een private
> school? Doe je best maar!

alleen reli/christelijke private schools?
Vassar? Harvard?
of bedoel je basisonderwijs?

> Houdt he CBS in Nederland uberhaupt iets bij van "onder een armoede
> grens" leven?
> etcetc

vast en zeker wel, maar jij zoekt beter dan ik. :)

gr elma