Reken foutje ... vs Chaos vs vertrek ?

dirkie geensloof at YAHOO.COM
Mon Aug 28 21:42:22 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

nogmaals ertussen in

Elma Ouwehand <e.ouwehand1 at chello.nl> wrote:  REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 27-aug-2006, om 22:58 heeft dirkie het volgende geschreven:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Ach maar weer een paar kleine bijstellingen. Om te beginnen kijk
> ik  nooit naar Oprah. Zij is geen populiste maar een uitgelezen
> risjesmaker.

wat zijn 'risjes' dirkie?

  Vraag maar aan een Joodse vriend(in)
>   Anyway. In California is de Minimum Wage 7,15 (of 7,50) per uur
> en zijn ze bezig het naar 9,50 te trekken.
>   De kosten voor woon ruimte varieren over dit land van zeer weinig
> tot  zeer veel. Waar ik woon kost een gewoon eigen huis, (en dat
> bepaald de  verhuurprijs min of meer) 750.000$ datzelfde huis koop
> je in Illinois  voor minder dan 100.000$. Huren varieren
> daarmee...van 2.500$ naar 400$  per maand voor een gewoon huis.

vergelijkbaar met de verschillen in heel europa dus?
Ja als je het Oostblok erbij betrekt
>   Ger schrijft dat 30 millioen (10% van de mensen dus) onder de
> armoe  grens leeft.

kan je in de usa zulke vergelijkingen wel maken, alsof je polen met
nederland onder één armoegrens laat vallen?
de mensen die in new orleans achter moesten blijven vergelijken met
de situatie in zeeland in 2005?
Ja  dat kan en het betekent dat een familie in New-York met 18K per jaar  het moeilijk heeft, en een familie in pakweg Bumfuck Idaho er redelijk  goed van leeft met 2 auto's inplaats van een  Scooter..
> De armoede grens is vastgesteld voor een gezin met 2  kinderen op
> 18.000$ 'netto' per jaar want echte belasting is er niet  met dat
> soort bedragen. en zoals al eerder vermeld ik maak me sterk dat  er
> in NEEderland ook nog wel enige families van minder dan dat moeten
> rondkomen...

best wel ja.

>   Al die vergelijkingen zijn wel aardig maar kloppen nooit, omdat
> de USA  een stukkie groterder is met veel meer aapjes. Dat de
> gemiddelde  amerikaan er economisch beter van leeft dan de
> gemiddelde nederlander  staat vast. Dat de uitwassen naar boven en
> beneden hier groter zijn  staat ook wel vast.
>   verleden week heb www.nationmaster.com
>   en www.statemaster.com links hier geplaatst
>   Ga nog maar eens kjken daar staan veel wereldwijde vergelijkingen
> en  vraag eens bij het CBS waarom Nederland er maar gedeeltelijk
> bijstaat...

ja, vroeg ik me echt af.
  Nou is nogal eenvoudig. DAT rapporteren ze niet want iedereen heeft recht op een uitkering en dus is er geen armoede :-)

kijk eens naar 'teachers as percentage of the labour force' nederland
en denemarken scoren onder chili 2,4 en andere landen met slechte
reputaties. maar 0%?
Nee. Ik denk als iets gegeven wordt als 0% dan is de rapportage niet conform de UNESCO protocol in het geval van education

hours of instruction to pupils aged  10 is 0%?
maar aged 9 is 1000? daar schieten we ineens naar nummer 8?
kijk ik verkeerd? ik ben geen statisticus.

Ligt aan de manier van rapporteren. Als hier gevraagd wordt per leeftijd en de rapporteur doet het per leeftijds groep b.v.

  Kijk ook eens naar:
  Education Statistics: Public spending on private institutions by country
  Dan zie Nederland aan de top en Amerika komt in het stuk niet voor.
  Seperation of Church and state+je wilt je kind naar een private school? Doe je best maar!
  Houdt he CBS in Nederland uberhaupt iets bij van "onder een armoede grens" leven?
etcetc
  grt elma
>   dirkie
>
>   "w.t. jouwstra"  wrote:  REPLY TO:
> D66 at nic.surfnet.nl
>
> Ger,
>
> Onversaagd ga je iedere ochtend door met je postings. Hoe moet dat zo
> meteen, als D66 als politieke partij er niet meer is?
>
> Vanochtend had je wel weer een heel lang verhaal. Ik pik er het
> navolgende
> uit:

Get your email and more, right on the  new Yahoo.com