D66: Berufsverbot voor pedoseksuelen

Elma Ouwehand e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Mon Aug 28 08:33:50 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 28-aug-2006, om 3:41 heeft Henk Elegeert het volgende geschreven:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Nee daar gaat het niet om.

wat mij betreft wel.

> Het gaat om omstanders die denken met simpele antwoorden complexe
> situaties te kunnen beheersen. Die dus willens en wetens
> struisvogelen politiek bedrijven om aan de ernst van de situatie te
> kunnen ontsnappen en daarbij zowel slachtoffer als dader aan hun lot
> (geval) over latende. De maatschappij wordt hier zelfs mede-dader in.

ben ik deels met je eens

> De maatschappij schaft ook niet per direct alle autoverkeer af
> ondanks dat daar doden en/of zeer ernstig gewonde kinderen bij vallen.

deze vergelijking gaat niet op
lambrechts stelt niet voor om alle scholen af te schaffen, maar om
sommige chauffeurs een straatverbod op te leggen

> Veelal ligt er veel leed 'verborgen' bij zo'n potentiele dader die
> zelf geen erkennig krijgt voor het probleem

ben ik helemaal met je eens

> zonder blijvende gevolgen van die maatschappij voor hemzelf.

daar kan ik me nog niet zoveel bij voorstellen

> Hulp zoeken voor dergelijke is een utopie, terwijl daar veel leed
> voorkomen zou kunnen worden.

kan je uitleggen waarom je vindt dat het utopisch denken is om hulp
voor daders te zoeken?

> De maatschappij is niet veilig, en is ook niet tegen zichzelf in
> bescherming te nemen.

maar we kunnen wel proberen sommige gevaren te vermijden?
verkeersregels zijn nuttig toch?

> Daar wringt ook de 'logica' van Lambrechts.
>
> Lambrechts zou evenwel heel veel kunnen doen om de rechtspositie
> van kinderen (jeugd en jongeren) te versterken, maar daarover hoor
> je haar nu net uitgerekend weer niet.

dat lijkt me ook een erg groot thema voor één politica van een kleine
partij.
en onhaalbaar voorlopig in het nederland van balkje c.s.

> De thema's regelmatig bespreken op school zorgen voor snelle(re) (h)
> er-/onderkenning van het probleem.

ben ik met je eens. gebeurt ook imo, maar heeft niet helemaal genoeg
prioriteit misschien
hoewel men niet te veel moet verwachten van 'school'
wat 'thuis' verknipt wordt kan 'school' niet recht breien

> Ja maar dat is nu niet het onderwerp van gesprek, toch? Zie verder.

> Neen.

ik zie haar voorstel als een poging tot van preventie, bescherming
tbs is dat toch ook?

> http://www.ursielambrechts.nl/news/item/
> Voorkom_dat_ontuchtplegers_met_kinderen_werken/813?mid=
> "
waar komt dat artikel uit?

martijn:

> Nu ga je hen toch nog eens levenslang blijven achtervolgen?

nee, lijkt mij. scholen opdragen om te controleren op chauffeurs met
straatverboden.

> Als extra straf? Of het hen onmogelijk maken weer een 'normaal'
> leven te gaan leiden? Het eerste kan alleen maar tot nog meer
> ongelukken leiden. Het lukt je bovendien echt niet resultaat te halen.
>
> Het is niet nodig en extra belastend, voor zowel de betrokkene als
> de maatschappij. En wil je al die kinderen van ouders die  ... ,
> bij de eigen ouders uit de buurt gaan houden?

ouders die kinderen seksueel misbruiken zouden wat mij betreft uit de
ouderlijke macht ontzet moeten worden
(misschien is dat al wel zo geregeld?)

> Wie is er hier gestoord?

nou?

> Waar wil jij die kinderen eigenlijk tegen beschermen?

tegen levenslange trauma's?

> En, wie neemt ze nu tegen jouw malle ideeen in bescherming? ;)

proost henk. ;)

gr elma