D66: Berufsverbot voor pedoseksuelen

Elma Ouwehand e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Mon Aug 28 07:58:54 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 27-aug-2006, om 15:22 heeft Dr. Marc-Alexander Fluks het volgende
geschreven:

>  Ik, eerder,
>
>  Elma Ouwehand <e.ouwehand1 at CHELLO.NL>,
>
>  Hallo, mag ik zelf bepalen waarover ik het heb ?

jawel, net als ik dat ook mag. ;)

>  Ik heb het *niet* over pedoseksuelen, ik heb het over het
> standpunt dat
>  D66 daarover naar buiten bracht. Met dat standpunt is van alles mis.
>  Daar heb *ik* het over.

en ik denk dat ik een standpunt over iets niet helemaal hoef los te
koppelen van dat 'iets'.

>  Jij hebt het over pedoseksuelen

dat is het 'iets' waar lambrechts een standpunt van d66 over wil
formuleren

> (dat moet je natuurlijk zelf weten) en
>  je bent het om die reden met het standpunt van D66 eens. Dat is heel
>  iets anders.

nee, daar gaat het standpunt juist over.

>  Het zou dan raar zijn om te spelen alsof je op *mij* reageert - want
>  dat doe je dus niet. Ik zit een fase verder dan jij: ik zet
> vraagtekens
>  bij de stellingname.

dat kan.
ik deel je vraagtekens niet

>  Ik vind het treurig om te zien dat iemand vindt dat mensen na het
> uit-
>  zitten van hun straf, opnieuw gestraft moeten worden -

ik ben het met martijn eens dat het hier niet om straf maar om een
poging tot preventie gaat

> louter om de
>  fantasieen die ze bij *anderen* oproepen.

ik ben benieuwd welke fantasieën je mij toedicht?
of ben ik niet een van die *anderen*?

> Dit is volkomen in strijd met
>  de rechtsstaat. Vreselijk als een partij als D66 daaraan meedoet,
> vre-
>  selijk als een aanhanger van GroenLinks dat hier zit te
> onderschrijven.

het spijt me als ik je heb doen lijden. ;)

>  Maar goed, het past -vrees ik- bij de normen en waarden - en het
> nihi-
>  lisme - die deze tijd zo grondig zitten te verpesten.

beetje een pardoxaal zinnetje? de normen en de waarden deugen niet en
het nihilisme ook al niet? wat deugt er wel dan?

>  Op naar de barbarij, vrees ik...

hmmmm. die barbarij is er altijd al geweest.
lambrechts doet imo een waardevolle poging om een aspect van barbarij
te voorkomen?

gr elma