D66: Berufsverbot voor pedoseksuelen

Martijn Meijering mmeijeri at XS4ALL.NL
Sun Aug 27 20:22:38 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>  Ik vind het treurig om te zien dat iemand vindt dat mensen na het uit-
>  zitten van hun straf, opnieuw gestraft moeten worden - louter om de
>  fantasieen die ze bij *anderen* oproepen. Dit is volkomen in strijd met
>  de rechtsstaat. Vreselijk als een partij als D66 daaraan meedoet, vre-
>  selijk als een aanhanger van GroenLinks dat hier zit te onderschrijven.

Wie heeft het nu over straffen? Wat mij betreft hoeven pedo's niet
gestraft te worden voor hun gevoelens. Het gaat hier om het beschermen van
de maatschappij, in het bijzonder kinderen. TBS is toch ook niet bedoeld
als straf, maar als bescherming? Het regime is dacht ik ook een stuk
minder spartaans. Het voorstel van Lambrechts is ook te zien als een
afgezwakte vorm van TBS. Het is misschien niet nodig de mensen permanent
opgesloten te houden, zolang ze maar niet in de buurt van kinderen kunnen
komen.