D66 op 1 zetel !

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sat Aug 19 11:29:07 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> van: "Dr. Marc-Alexander Fluks" <fluks at dds.nl>
> datum: 2006/08/19 Sat AM 09:06:41 CEST
> aan: D66 at NIC.SURFNET.NL
> cc: Hein van Meeteren <heinwvm at CHELLO.NL>
> onderwerp: Re: D66 op 1 zetel !
>
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>  Hein van Meeteren <heinwvm at CHELLO.NL>,
>
>  [Details, details...]

Nee, da's niet kies. Zo'n commissie moet in relatieve vetrouwelijkheid het werk moeten doen. Wel kan ik zeggen dat er (weer) enig amateurisme te bespeuren viel. Eé'n voorbeeld: er wordt een routebeschrijving voor de automobiel meegestuurd, op zich aardig (maar die service komt van regus, niet van D66), maar men vergeet zich af te vragen waar die automobiel dan geparkeerd dient te worden. Bij mijn aankomst bleken alle parkeervoorzieningen gesloten. Ik heb de portier van het Zürich-gebouw op m'n knietje moeten smneken om de officiële, niet voor bezoekers bedoelde parkeergarage, voor een half uurtje voor me open te doen, en hij deed dat, maar dit was eigen initiatief. Het resultaat is ook dat je dan een paar minuten later op de 15e etage bent..
Inhoudelijk wil ik dus niets zeggen over het gesprek, wel dat ik de indruk had dat er lichte wanhoop en dus ook cynisme heersten bij de commissieleden. Kan ik me ook voorstellen, overigens, maar ga er dan professioneel mee om, zou ik zeggen. Een SAC is een selectiecommissie, en het selecteren van mensen voor een popst is inmiddels in het bedrijfsleven tot ontwikkelde professie gegroeid. Assessment-centres bloeien.

Maar watr moet je ook: één kandidaat staat al vast, Pechtold. De rest moet geslecteerd worden. Wie zet je op twee, op drie, op vier? Wie zet je naast Alexander neer? Bakker? Mar dat is een uitgesproken Lousewiesiaan, dus dat kan hommeles worden. Gelukkig is Bert een beminnelijke adapter, dus hij past zich wel aan, maar een iets onverzetterelijker Lousewiesiaan zal frictie met Pechtold krijgen. Dus eigenlijk moet je de hele zittende fractie lager op de lijst zetten en alleen Pechtianen naast Alexander zetten. Maar dat is weer een eenzijdige lijst, en dat willlen de leden&kiezers niet. Wat een dillemma.

Allesd overziend, de peilingen, de uyiteengevallen partij, het cynisme en het amateurisme, jeetje, ik denk niet dat het nog wat wordt voor 22/11. Want als de verkiezingen straks -binnenkort-  losbarsten, dan nemen de Bossen en Balkenendes, de Verhagens en Ruttes, de Femkes en Rita's, de Jannen en Geerten het podium in. En mijn fanatsie is groot, maar ik zie een Alexander daar niet echt tussen zitten als een inspirerend, kiezersvolk aansprekend alternatief. En de grote TV debatten= Nee, daar zullen we met die ene zetel in de peilingen, én het gebrek aan krediet bij de andere partijen, niet aan mee mogen doen.
Jammer om te constataren, maar D66 heeft het goed verprutst, op alle fronten. Jemmer, want de goedwillenden én capabelen betalen hiervoor de rekening. De verantwoordelijkheden trekken zich terug met wachtgeld.