Partijleider of lijder?

Ger gmw.arts at HOME.NL
Sat Aug 19 10:19:54 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Als je er even over nadenkt is het toch ook zo krom als het maar zijn kan?
Eerst een partijleider kiezen die zegt een bepaalde kant uit te willen en dan een programma gaan maken. Commissie wat je wil maar automatisch wordt er een programma rekening gehouden met de mening van de top. Het hoort toch andersom te zijn, een programma wat de leden willen en daar kan iemand bij horen, die zoiets uit kan dragen.
Je kan het zo mooi zien nu bij het CDA toch? Of hij is echt zo dom, dat kan ook?
Je laat alle mensen wat langer werken om de werkeloosheid op te heffen. Een paar jaar geleden deden we dat nog andersom dacht ik. Ja maar, dan worden we duur, is het motto. Kleutergezever is het. Massaal goedkoper worden kan wel meer banen maken maar veroorzaakt ook een lager uitgavepatroon van mensen. En natuurlijk het laten komen van nog goedkopere krachten. Het gemiddelde zakt zo, althans bij de kleine man, en die maken toch een groot deel uit van dat gemiddelde.
De leerplicht naar 3 jaar, niet voor die kinderen hoor,pa en ma kunnen dan eerder weer aan de bak en over 10 jaar of langer gaan we klagen dat die generatie niet goed is opgevoedt. Ouders moeten worden verplicht tot een cursus maar daar hebben ze geen tijd voor omdat ze moeten werken.

In het geval van het CDA zal zo alleen het prgramma gelden voor de verkiezingen, mocht men aan de macht komen. Mocht men zwaar verliezen dan is JPB helemaal uitgefietst natuurlijk. De VVD, sociaal? Hahaha, daar hoeven we het niet over te hebben toch?

Tja, en nu D66 nog, de afgelopen peilingen laten duidelijk zien waar D66 staat. Nergens dus, niemand die weet waar men heen wil. Pechtold zal zich of aan dienen te passen of gaat zijn eigen weg. Hij houdt van een strakke leiding zegt hij. Zijn leiding dus.
En ja, het zijn maar peilingen hoor je dan. Maar van zoveel naar 1 zegt ook wat en geeft de richting aan van die peilingen.

In het begin van BII vroeg ik me hier al af, zou D66 zo opofferingsgezind zijn? Blijkbaar wel dus, of is er nu de spijt? Kosten wat kost meeregeren, dan zijn we juist zichtbaar toch? En wat heeft het opgeleverd? 1 Zetel nu? Straks 0 of misschien 2?  Wel in de marge dus, niks te zeggen of in te brengen.
Maar ja, we wachten het maar rustig af. Wie het laatste lacht.................. en ik vrees voor D66 dat ze dat niet zullen zijn. Niet erg hoor, dat is dan een eigen keuze, heel vrizinnig toch?

Ger