Reactie op Rob en Wijbrandt

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Sat Aug 19 04:38:15 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>  Henk Elegeert <HmjE at HOME.NL> over Pechtold,

>  Ik neem aan dat Pechtold wacht op het concept-verkiezingsprogramma.
>  Dat verschijnt vandaag over precies 2 weken.
>
>  Algemene blabla van Pechtold staat op,
>     http://www.pechtold.nl

Bla bla inderdaad.

"
Kiezen voor D66 is kiezen voor een andere politieke
cultuur

Over een kloof tussen burger en politiek moet je
niet klagen, die moet je overbruggen. Daarom is D66
altijd kritisch over de macht en de verdeling van de
macht. Wij keren ons tegen het korte-termijn-denken,
de hijgerigheid en de hypes. D66 is de politieke
beweging die altijd en overal de dialoog, de nuance
en de redelijkheid zoekt. Dat is geen zwakte, maar
onze kracht. Eerst denken, dan doen!
"

Wat heb je er aan als die bestuurscultuur met de rug
naar de maatschappij, endus naar je toe staat? De
politiek/politici daar even vrolijk aan/in mee doet?

Welke gemeenten presteren nu naar behoren sinds de
wetswijzigingen bestuurlijke vernieuwing?

Dan kan D66 altijd kritisch zijn over de macht en de
verdeling ervan, het is een probleem dat het
derhalve blijft liggen en de (gewenste?, want
sommige zou je ....) overbrugging vindt niet plaats.
Geen haalbaar streven derhalve. Partij politiek
geneuzel. Niks concreet, geen duidelijk doel voor
ogen. Zelfs niet voor de smachtende burger(s).

Kijk en nu begint het geleuter te worden.
Wat nou, 'wij' zijn tegen korte termijn denken?
Ziet hij het probleem dan niet?

En het gaat maar door: "D66 is de politieke beweging
die altijd en overal de dialoog, de nuance en de
redelijkheid zoekt".
Daar heb je wat aan als de anderen met de rug naar
je toestaan zeg, en jouw 'democratie' niet willen of
wensen te delen.

D66 laat de participerende burger dus glashard in de
kou staan !!!!

En wat nou, 'onze kracht'? Daar sta je als burger
machteloos. En een D66 die je daar laat staan.

Er is duidelijk niet over nagedacht !!!!

En dat 'onze' en dat 'wij' is dat niet een
'sociaal-liberaal' geleuter? ;)

Henk Elgeert