Rampen geprivatiseerd?

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Thu Aug 17 13:48:12 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Griendt, W.E. van de (BBT) wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Wim,

> Projectontwikkelaars en gemeentes. Maar wie bepalen er dat zij daar gaan
> wonen? Niet de projectontwikkelaars en gemeentes. Dat doen mensen zelf,
> lijkt mij.

Dat kan jou nu zo lijken Wim, maar zeer recent was
nog in het nieuws hoe dat nu eigenlijk werkelijk
ligt. Bovendien, mogen mensen dat niet zelf bepalen,
niet toch? Dus over welke 'keuze' heb je het nu?

> En daarmee aanvaarden zij een bepaald risico (alhoewel ze dit
> meestal niet van harte doen, denk ik), waarvan zij dan ook weer voordeel
> hebben (wat ze wel van harte willen). Bij de lusten horen dan ook de
> lasten, vind ik.

Ik kan je wel volgen in je redenering, maar het gaat
hierom de omstandigheden. Ik zie niet in waarom je
het gevaar op zou moeten zoeken, maar toeval of
niet, de meeste van onzer grote steden liggen daar
nu eenmaal en dat al eeuwen.

Omdat we aan een ander type vervoer de voorkeur
geven moeten - oorzaak boven dien van de ons te
wachten ellende - die steden maar niet aan
het(roemrijke) verleden blijven hangen?

Henk Elegeert