'Zaklamp Zalm' (was: Rampen geprivatiseerd?)

Thu Aug 17 09:53:18 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Henk Vreekamp <vreekamp at KNOWARE.NL> vroeg wat men zou kunnen vinden van...
>het ideetje van de crimineel Zalm om de staatsgarantie, noodhulp bij rampen
>af te schaffen, terwijl zelfs de verzekeraars er niet aan willen/kunnen.

 [Is dat zo - ben ik kan geen dagje weg zonder van alles te missen - ging
  dit om die aardgasbeving in Groningen ?]

 Probeerseltje: Zalm is tegen noodhulp bij rampen omdat het kabinetsbeleid
 zelf een ramp is en het voor hem wat raar zou zijn om het eigen succes te
 niet te doen ? [Geen grap, die onder].

 Wat generieker: zolang de overheid rampen aanricht, houdt ze de burger
 bezig zodat ze niet hoeft te vrezen dat deze zich met staatszaken gaat be-
 moeien. De belangrijkse taak van de politiek is om zoveel mogelijk ellende
 te creeeren en alles dat ook iets uitstaande heeft met oplossingen, taboe
 te verklaren.

 Overigens zou het wel goed zijn als *iedereen* zich kon verzekeren tegen
 het kabinetsbeleid, niet alleen degenen die er de vruchten van hopen te
 plukken.

 Wat minder cynisch: de Here stelt ons rampsgewijze op de proef. Het is dan
 ongepast om een en ander te willen ontlopen. Voor elke ramp dient men Hem
 te *loven* en *dankbaar* te zijn. Wie onder een ramp poogt uit te komen,
 verdient de hel.

 Het cynisme komt overigens van de overheid zelf. Op 25 september start ze
 zelfs een 'sirene-campagne'...,
    http://www.pzc.nl/internationaal/binnenland/article577946.ece
 Hier wordt onder een ramp verstaan: 'men zit zonder stroom' (oplossing:
 een voorraadje kaarsen en batterijen voor de zaklamp - dat staat er dus
 echt).

 Dankzij het wanbeleid zit een toenemend aantal mensen inmiddels zonder
 stroom... heerlijk dat 'Zaklamp Zalm' alvast met hen meedenkt...

 Enfin, zo kan'ie wel weer...