Mening?

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Thu Aug 17 02:56:07 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Giebels wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Cynisch, maar niet ver bezijden de waarheid Ger...
>
> Laten we blij zijn dat de burgers weer wat rust krijgen.

Die hadden al niet zo onder vuur mogen komen liggen.

 > Hopelijk kan
> Libanon nu weer (opnieuw) stap voor stap worden opgebouwd, laait de strijd
> tussen Israel en Hezbollah niet weer (opnieuw) op

Whisfull thinking, Mark. Jij en ik weten nu al welke
  kant het op gaat. Wie in de wereld neeemt de
verantwoordelijkheid en op welke  manier om
herhaling te gaan voorkomen?

> en blijft de gevreesde burgeroorlog uit.

Welke? In Libanon? Daar zijn alleen meer vijanden
gecreeerd, toch?

 > Ondertussen mogen Israel en vooral de VS zich
heel diep
> gaan schamen en van geluk spreken dat er landen in de VN zijn, zoals
> Frankrijk, die hun verantwoordelijkheid willen nemen om te proberen dit
> conflict de kop in te drukken, want anders was het met zekerheid op een nog
> veel grotere ramp uitgelopen voor Libanon, Israel en het hele
> midden-oosten.....

Eens. Maar het is dus onvoldoende. De VN moet hierin
actiever kunnen optreden.

> Moreel vraagje: Wat verklaart dat velen in het Westen de vernietiging van
> Libanon een gerechtvaardigde reactie van Israel vonden en tegelijkertijd
> niet van mening zijn dat de vernietiging van Israel ook gerechtvaardigd is?

Simpel, propaganda en een volkomen lam geslagen VN.
En die zich (het) nog steeds in de wielen laten
rijden kennelijk moet laten welgevallen.

Niet daar staat het immers op de agenda maar op dat
van het oorlogsminnend US. Bij monde van een taart
(Condolisa Riche) die roept dat er niet een
onmiddelijk staakt het vuren diende te komen en dat
er bovendien geen afkeuring komt op het doelbewust
aan flarden schieten van VN-ers.

Daarmee het leveren van troepen tot een weinig
benijdenswaardige opdracht wordt. Israel is dan ook
helemaal niet van plan om een  vredesproces in gang
te zetten. Die boodschap schopt ze de wereld in en
daarop komt ook geen enkele afkeurende reactie.
Waarmee de VN opnieuw een oor wordt aangenaaid.

De VS die zichzelf in de verdergaande propaganda tot
'winnaar' heeft uitgeroepen in haar ziekelijke
verhaalje dat zij altijd de reddertjes (willen)
zijn. Creeeren derhalve ook graag 'vijanden' die
nadat dat de Russen niet meer konden zijn, er
naarstig gezocht moest worden naar een andere ...

Voorkomen dat er ooit nog eens miljoenen levens
tenoffer zouden kunnen vallen was ooit het doel.

Ondanks dat gegeven blijven dictatoriale landen
(propageren de Democratie notabene) de dienst uitmaken.

> Dit terwijl Israel bv. niet slechts twee soldaatjes, maar duizenden
> Palestijnen en Libanezen ontvoerd heeft en gevangen houdt....

Peanuts Mark, da's is ook niet belangrijk. Hoe kom
je erbij dat het in het verlende van je morele vraag
zou liggen?

> Zelf gok ik op een combinatie van:
> - Een wellicht onbewust, maar diep geloof in het recht van de sterkste.

Als zijnde struisvogel politiek?

> - Racisme

???
Fascisme eerder.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Fascisme
"
... heeft in bredere zin ook de betekenis gekregen
van elk regeringssysteem dat de natie boven het
individu stelt, en dat geweld, moderne
propagandatechnieken en censuur gebruikt om
politieke tegenstand de kop in te drukken."

> - Moslimhaat

??? Als er gristennen kapot worden geschoten houdt
men ook de bek.

> - War on terror propaganda

??
Vroeger waren de Russen de vijand.