Besteedbaar inkomen daalt sinds invoering Euro

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Mon Aug 14 15:50:13 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> De combinatie met dit kabinet en de invoering van de Euro is tekenend
> voor een dalende besteedbaarheid. We roepen het toch al jaren maar het
> was niet waar.
> En men wil ons nu wijsmaken dat we gaan oogsten en de economie weer
> aantrekt in het kader van de verkiezingen.

Precies Ger, zoals ze het destijds al niet uit
konden leggen op een manier die geloofwaardig is
ontbreekt het opnieuw aan transparantie over het
gevoerde beleid. Trekt de economie in zijn
algemeenheid niet even aan? Hebben de oprispingen
aan het gevoerde beleid te danken? Dat zou ik dan
graag klip en klaar (onweersproken) aangetoond
(willen) zien

> Wat zijn voor de gewone man
> in de straat nu eigenlijk de voordelen van de EU en de Euro?

Geen Ger, hoe wil die weten dat in Frankrijk of
Spanje of wherever je ook met de Euro kunt betalen
als je daar alniet kunt komen bij gebrek aan middelen?

> Ik kan ze
> nog steeds niet ontdekken. Dat we niet meer hoeven te wisselen? Wat een
> voordeel voor mensen die nooit naar het buitenland kunnen zeg.

Precies Ger. Spijker op ... Zelfs een sollicitatie
in het buitenland zit er voor hen niet echt in.

> [...]
> gewone man. Kijk maar eens naar de werkeloosheid die het meebrengt in de
> transportwereld en in de bouw en zo. Zo ging een vrachtautochauffeur
> voor de tijd op en neer naar Milaan in een week, nu kan en gaat men 2
> keer per week en nog verder ook. De rust die douanes meebrachten is er
> niet meer, laden vliegen, lossen, vliegen, laden, vliegen en weer lossen
> in Holland. Als chauffeurs dat niet willen, geen probleem, we zetten er
> wel oost-europerianen op. Via een satelietverbinding houden ze mensen in
> de gaten, een kwartier stilstaan en de baas vraagt waarom, die zit

Grappig, ik zag van morgen nog problemen van
Lithouwers, meen ik die in Ierland in de
tomatenteelt werden/worden uitgebuit.
Kunnen die ook weer concurreren .... leuk he ...

> Komt nog bij de woekerende hervormingen, in zeer groot tempo, wat velen
> veel geld heeft gekost en kost. Nou ja veel, voor die mensen wel ja.

Uiteraards .... Blijft lekker verborgen.....

> Lagere besteedbaarheid wil zeggen dat de economie het slechter doet
> toch?

Welnee!! :)

> Nee hoor, het gaat veel beter hoor je ze roepen, totdat vakbonden
> er op in willen spelen, dat mag niet.

Nog meer Polen, Ger ...... ;)

> Neem alleen de inflatie maar en
> hetgeen de uitkeringen zijn gestegen, shit dus.
> Het is dus niet alleen de Euro maar ook de kabinetten Balkenende. Ze
> zullen er wellicht voor gestraft worden straks, ondanks de erg vele
> mooie beloften dadelijk weer. Elke regeringsperiode brengt blijkbaar 3
> jaar bezuinigingen mee en dan natuurlijk oogsten. Vaste prik.

Als je de propaganda maar goed pland.

Henk Elegeert