Besteedbaar inkomen daalt sinds invoering Euro

Ger gmw.arts at HOME.NL
Mon Aug 14 15:04:23 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

De combinatie met dit kabinet en de invoering van de Euro is tekenend voor
een dalende besteedbaarheid. We roepen het toch al jaren maar het was niet
waar.
En men wil ons nu wijsmaken dat we gaan oogsten en de economie weer aantrekt
in het kader van de verkiezingen. Wat zijn voor de gewone man in de straat
nu eigenlijk de voordelen van de EU en de Euro? Ik kan ze nog steeds niet
ontdekken. Dat we niet meer hoeven te wisselen? Wat een voordeel voor mensen
die nooit naar het buitenland kunnen zeg. En wat zijn de voordelen van de
mensen welke werkten op bijvoorbeeld grenswisselkantoren en dat geld
wisselden? Gratis WW? Ook niet waar dus, ze hebben er voor betaald.
Open grenzen als voordeel? Wellicht voor de betere inkomens maar voor de
gewone man. Kijk maar eens naar de werkeloosheid die het meebrengt in de
transportwereld en in de bouw en zo. Zo ging een vrachtautochauffeur voor de
tijd op en neer naar Milaan in een week, nu kan en gaat men 2 keer per week
en nog verder ook. De rust die douanes meebrachten is er niet meer, laden
vliegen, lossen, vliegen, laden, vliegen en weer lossen in Holland. Als
chauffeurs dat niet willen, geen probleem, we zetten er wel
oost-europerianen op. Via een satelietverbinding houden ze mensen in de
gaten, een kwartier stilstaan en de baas vraagt waarom, die zit eigenlijk op
het bed mee te kijken.

Komt nog bij de woekerende hervormingen, in zeer groot tempo, wat velen veel
geld heeft gekost en kost. Nou ja veel, voor die mensen wel ja.
Lagere besteedbaarheid wil zeggen dat de economie het slechter doet toch?
Nee hoor, het gaat veel beter hoor je ze roepen, totdat vakbonden er op in
willen spelen, dat mag niet. Neem alleen de inflatie maar en hetgeen de
uitkeringen zijn gestegen, shit dus.
Het is dus niet alleen de Euro maar ook de kabinetten Balkenende. Ze zullen
er wellicht voor gestraft worden straks, ondanks de erg vele mooie beloften
dadelijk weer. Elke regeringsperiode brengt blijkbaar 3 jaar bezuinigingen
mee en dan natuurlijk oogsten. Vaste prik.

Ger