4000 bommen op Libanon: in één dag!

Bart Meerdink bm_web at KPNPLANET.NL
Mon Aug 7 13:28:37 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

John Wijsmuller wrote:

> Naar mijn bescheiden mening zien velen op deze lijst niet goed in, wat
> het betekent als grote groepen mensen alleen uit zijn op jouw dood.
> Voortdurend doen deze groepen alles om in de "eindstrijd" jouw leven en
> dat van je geliefden te beëindigen. Ze zijn tot alles bereidt om dat
> doel te verwezenlijken. Kan iemand zich dat voorstellen op deze lijst?

Wil je nou dat we medelijden hebben met Israël, John?

Ze kiezen in volle overtuiging voor het 'Live by the sword" en nemen
daarbij bewust de kans op het "die by the sword" in koop toe.

Het volgende station is Iran. Israël en de VS doen hun uiterste best om
een zo dwingend mogelijke casus belli te provoceren, zodat ook dat land,
bij voorkeur met de zegen van VN Veiligheidsraad, platgebombardeerd kan
worden. Wellicht dat ze eerst ook Syrië nog even willen 'meenemen'.

Er is natuurlijk in de VS weerstand tegen om na Afghanistan en Irak nu
ook nog eens Iran aan te gaan vallen, maar Bush & Co hebben al eerder
laten zien hoe je zo'n zaakje opknapt. Bombarderen kost in ieder geval
geen eigen doden, het blijft dus lekker abstract. Zeker als men Israël
inhuurt voor het vuile werk. Vol ijver en overgave zal het alle Sjiieten
in het lot van de Palestijnen laten delen. En het is goed voor de
Amerikaanse economie.

Misschien hebben ze de oliefutures al ingeslagen. Die gaan dan veel
winst opleveren.

Oh ja... C. Rice gisteren: "Now we'll see who is for peace".

Bart