4000 bommen op Libanon: in één dag!

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Sun Aug 6 13:00:08 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 8/6/06, Kaj <mail at kajleers.nl> wrote:
> Zoals ik al zei: het bestaansrecht van Hizbollah is het bestaan van
> Israel...

Nee, het bestaansrecht van Hezbollah zijn de aanvallen van Israel op
Z-Libanon...

> Israel's standpunt was en is: "wij respecteren de Libanese souvereiniteit
> zolang men óók respecteert dat het toelaten van een gewapende groep
> militanten voor ons onacceptabel is".

Dom standpunt. Het voortdurend schenden van die soevereiniteit kweekt
gewapende milities en vooral de steun daarvoor onder de bevolking...

> Oh ja hoor, nu ook weer. En 2 weken terug tekende de Chinese regering nog
> een oliecontract twv 2.5 miljard euro met Iran. De Chinezen waren eerst
> terughoudend met tekenen maar Iran wilde die ondertekening juist versnellen
> om China afhankelijk te maken. En dat is ze gelukt.

Tuurlijk. Maar in hoezo steunen China en Frankrijk Hezbollah? Ik dacht
dat die landen nu juist wel voor deescalatie zijn. Of ben jij het met
de havikken in Irael eens dat je Hezbollah militair moet (kan)
bestrijden momenteel?

De enige echte oplossing is de steun van de bevolking voor extremisten
wegnemen door vrede en economische opleving. Vandaar dat de echte
steun voor Hezbollah in de VN dan ook komt van Israel en de VS....

Groeten,
Mark Giebels