4000 bommen op Libanon: in één dag!

Bart Meerdink bm_web at KPNPLANET.NL
Sun Aug 6 12:30:35 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Kaj wrote:

> Nee hoor, want de plegers van de aanslagen denken redelijk terecht zo: "de
> burgers van Spanje en alle Westerse landen die Israel steunen, ondersteunen
> dat beleid én het eigen 'verwerpelijke' systeem door belasting te betalen".

Dat is dus niet 'redelijk terecht'. Zogenaamd 'oorlog voeren' (met
geweld dus) tegen een zogenaamd 'verwerpelijk systeem' (een vreedzame
democratie) is uitsluitend voor gehersenspoelden.

> Het is dus gewoon Bush' bloedeigen "you're either with us, or against us".
> Een gulden middenweg is er niet. Nou, en daar ook de Spaanse burger zich
> niet vóór of tégen uitsprak, waren ze dus automatisch doelwit.

Ook dat motto getuigt van getuigt van verregaande verstandelijke
onderontwikkeling, en valt niet serieus te nemen.

> Oh, dus dat accepteer jij?

Waar lees jij dat?

> Vervolgens doe je redelijk smalend over VN-resoluties, Bart.

Waar lees jij dat?

> 's Leuk maar ik
> hecht daar veel belang aan.
>
> Zo zou ik dus graag zien dat Israel al die resoluties uitvoert. Is dat
> gebeurd, dan hebben organisaties als Hizbollah en landen als Iran moreel
> gezien geen poot meer om op te staan.

Het probleem is dat ze niet uitgevoerd zijn en niet lijken te worden.
Alles wat daar op volgt is dus strikt hypothetisch. Plus, VN-resoluties
het absolute monopolie geven op moreel gelijk gaat wat ver, om het
zachtjes uit te drukken. Er is een hoop onrecht waar geen resolutie over
is, en elke resolutie is een compromis.

Vanuit Arabisch standpunt vraagt elke misdaad om vergelding, net zoals
ook wij iedereen die een misdaad pleegt voor het gerecht willen hebben.

Nou, er liggen genoeg Israëlische misdaden te wachten op vergelding...

Bart