Vrouwen zijn net mensen (was: iets misogyn)

Sat Aug 5 11:00:42 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 5-aug-2006, at 10:20, Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

>  Toen ik het Erik-vrije lijstarchief maakte,
>      http://www.fluks.dds.nl/javascript/sidebarframe_emulate_d66.html
>  reageerde onze stropop daarop door mij een golf van emails toe te
> zenden.

Dit is domweg niet waar. Al jaren staat de reply-functie van deze lijst
verkeerd ingesteld, zodat men 'Reply to all' moet kiezen om naar de
lijst
te replyen. Als gevolg hiervan ontvangt de afzender van het
oorspronkelijke
bericht de reacties daarop in tweevoud - zo ook Fluks de mijne.
Daarnaast stuur ik Fluks weleens een bericht buiten de lijst om. (Ik mag
vast wel verklappen dat die laatste categorie berichten over het
algemeen
op prijs werden gesteld.)
De frequentie van mijn mails varieert, maar er is geen verband met het
instellen van een filter.

Ik vind het overigens typerend voor Fluks dat hij een service
aanbiedt - zie
de URL hierboven - maar er niet bij vermeldt dat die service wordt
gecensureerd.
Bij DB.NL, de Nederlandse Digitale Burgerbeweging die door Hein van
Meeteren tegen de zin van de door hem aanhoudend uitgescholden donateurs
is opgeheven, werden altijd twee begrippen benadrukt: toegang voor
iedereen,
en informationele zelfbeschikking. Met dat laatste begrip werd
bedoeld dat
censuur niet wenselijk is; dat mensen zelf wel uitmaken welke
informatie zij
tot zich nemen en welke niet.

(Als iemand met een plaat voor zijn kop besluit tot het instellen van
een filter
*voor eigen gebruik* bestaat daar uiteraard geen bezwaar tegen.)

Erik vdMb