Fwd: nu ook Lousewies (volkskrantweb)

Jasper Diekema jfdiekema at GMAIL.COM
Fri Aug 4 02:34:11 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

---------- Forwarded message ----------
From: Jasper Diekema <jfdiekema at gmail.com>
Date: 4-aug-2006 2:13
Subject: nu ook Lousewies (volkskrantweb)
To: "Dr. Marc-Alexander Fluks" <fluks at dds.nl>

 Ook Van der Laan weg uit parlement

Van onze verslaggever

DEN HAAG - Lousewies van der Laan, fractievoorzitter van D66 in de Tweede
Kamer, verlaat net als Boris Dittrich, haar voorganger, het parlement. In
een interview in nrc.Next zegt zij dat haar aanblijven een risico kan zijn
voor de partij. 'Dat ik Alexander voor de voeten loop, is het dilemma waar
ik lang over heb nagedacht.

Van der Laan bond met minister Pechtold voor Bestuurlijke Vernieuwing de
strijd aan om het partijleiderschap. Zij verloor met een verschil van 257
stemmen. Pechtold deed geen beroep op haar om te blijven. 'Alexander vindt
net als ik het Mark-Rita-model van de VVD niet geloofwaardig.'

Donderdag kondigde Boris Dittrich, begin dit jaar van zijn voetstuk gevallen
als leider van D66, aan de Kamer na de verkiezingen van november te
verlaten. Een terugkeer naar Den Haag zit er alleen in als hij minister kan
worden.

Op 3-8-06 heeft Dr. Marc-Alexander Fluks <fluks at dds.nl> het volgende
geschreven:

--