Nova politiek

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Sat Apr 29 03:55:45 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein van Meeteren wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein,

Leuk je weer te zien. :)

> Mijn hand overspeeld? Grappig. (Terwijl ik zo'n hekel heb aan overspel).
> Toen NOVA me vroeg wilde ze meteen dat ik me groots zou presenteren als
> lijsttrekkerskandidaat. Tetterdetet. Dat weigerde ik.

Voor een echte D66-achtige partij?

 > Ik zei tegen
> NOVA-dame: net weer lid, dat vind ik het wat te pretentieus, om me
> meteen als lijsttrekkerskandidaat te presenteren (mind you, ik was toen
> nét twee dagen weer lid)(los van de vraag of ik formeel kandidaat kan
> zijn, met de halfjaarseis, want dat kan ik wel: een in september
> zoekgeraakt aanmelingsformulier dat ter D66 burele was zoekgeraakt is
> teruggevonden en erkend zodat ik retrospectief al langer lid ben, als je
> me kan volgen).

Tetterdetet, maar wat als de huidige D66 inzet de rampkoers blijft?
Ongehoord idd. maar stel?

> Hand overspelen is lijkt me niet aan de orde, eerder terughoudendheid.

D66 krijgt nog één kans ? ;)

> En wb de Volkskrant: heb slechts mijn mening gezegd: wie er zo'n
> rommeltje van maakt moet weg. Dat gebeurt bij ándere leidinggevenden, in
> bedrijfsleven en zo, toch ook?

Eens.

> Is een mening geven een hand overspelen?

Kom Hein, niet te overgevoelig.

> Of verdenk je me ervan stiekem een strategietje te hebben uitgezet om me
> via truuks en spelletjes tot lijsttrekker te laten benoemen? Zeg het
> maar. Ik sta open voor opbouwende feedback, wanneer overspeel ik mijn hand?

Geen geleuter, Hein !

Kom op met je plannen, ideeen, 'toekomst'beelden voor een functionerende
democratie ... :) Eentje, die een verademing is tegenover de huidige.

Een D66 die de belofte doet in de richting van de burger, maar niet met
het doel het oude te behouden, maar de burger ene (de zijne/hare) plaats
te geven in den maatschappij als een zelfstandig denken en opererend
mens. :) Weg met de huidige bevoogdende/paternalistische/betuttelende en
disfunctionerende ....

Henk Elegeert