Nova politiek

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Sat Apr 29 03:15:59 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Martin Lentink wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Kan iemand mij iets meer vertellen over Henk Onno van der Broek (of
> zoiets)?
> Die werd vanavond opgevoerd in nova politiek tegenover Lousewies en Jan.
>
> Mijn initiele reactie was; "Ach goooooos"

Treffender kun je het optreden van D66 in de media, en de reactie niet
duiden inderdaad.

In elke geval had Henk Onno van der Broek nog iets te vertellen wat je
in andere partijen niet en nooit zult horen.

D66 wordt vlgns Lousewies een partij (waar al niemand in dit land op zit
te wachten, .... ) van social-democraten ( ..., want kunnen het goed af
zonder die paar verdwaalden in D66)

Vlgns haar:
De enige partij die gaat voor de toekomst.
De enige linkse partij die durft te hervormen.

Twee totaal nietszeggende woorden, 'toekomst' en 'hervormen'. Zelfs
zonder D66 komen hervormingen er. Daarin laat de maatschappij zich
immers niet sturen. Het refereren aan juist die misselijkmakende 'trots'
daarin een hoofdrol denken te hebben, precies wat het CDA tot zo'n
vreselijke partij maakt, geeft aan dat er nog weinig geleerd is.

De vraag is ook of de rechtseballen hervormingen ook werkelijk wel
hervormingen zijn, en niet veel eerder een terugkeer naar aloude
VVD-visie over economie.

Het D66 van Lousewies (dat enkel naar zichzelf kijkt) is ten dode
opgeschreven. Het wordt tijd "Ach goooooos" reacties achter ons te laten.

Henk Elegeert