Burgerinitiatief

Glenn Mellonius glenn at MELLONIUS.NL
Tue Apr 25 21:32:17 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Tue, 25 Apr 2006 20:53:02 +0200, w.t. jouwstra <tjouwstra at WXS.NL> wrote:

>Glenn,
>
>Wat zou er gebeuren, als een volgend burgerinitiatief 40.000 handtekeningen
>haalt, dat er voor pleit alle antirookmaatregelen op te heffen

Dan zal de tweede kamer erover moeten vergaderen. Maar alle voors en tegens
zijn natuurlijk al behandeld in het 1e burgerinitiatief, dus de standpunten
zijn reeds ingenomen en de hele sessie dus onzinnig.
Bovendien moet een burgerinitiatief nieuw zijn, niet behandeld zijn in de
afgelopen 2 jaar. Dus de kans dat het binnen 2 jaar gebeurt is nihil.

Maar hier gaat het helemaal niet over. Het ging mij om het benoemen van een
(in)formateur door de kamer inplaats van door de koningin.
Politici laten als makke schapen toe dat iemand anders dingen doet die ze
zelf moeten doen.
Een nieuwe premier gaat mak met zijn hele ploeg op de trap van een paleis
staan om een foto te laten maken van de REGERING, inplaats van de
journalisten uit te nodigen een foto te maken van het KABINET (voor het
gebouw van de kamer)

Glenn Mellonius