Koerscrisis: Wordt D66 al dan niet opgeheven ? (3)

Elma Ouwehand e.ouwehand1 at CHELLO.NL
Tue Apr 25 16:54:06 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Op 25-apr-2006, om 12:41 heeft Bart Meerdink het volgende geschreven:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>

> Een fusie met GL is wel een interessante gedachte, maar ik denk dat
> de som beduidend minder is dan de delen

ik denk van niet

> (misschien ook electoraal),

daar weer wel, waarschijnlijk

> en een initiatief van D66 in die richting wordt op het moment
> natuurlijk direct neergesabeld als een zwaktebod.

ook dat.

> Ook vind ik politiek-organisatorische discussies minder boeien dan
> samen proberen tot de kern door te dringen van maatschappelijke
> vraagstukken om dan goeie voorstellen te verzinnen ter verbetering.

vinnikook. maar zolang het nog gebeurt in dinosaurus-verband:
afdelingen, districten, ledenvergaderingen, besturen, AV etc ben ik
zelf er niet (meer) voor in.

> D66 is op het moment nogal gedeprimeerd doordat de partij links en
> rechts als pispaal gebruikt wordt, maar zoals je al zegt, met al
> die D66-ers is niets mis.

vinnik ook (deels).
d66-ers komen voornamelijk uit de goed opgeleide middenklasse, en
kunnen zich moeilijk voorstellen 'how the other half lives' om maar
een titel van een te weinig bekende film/toneelstuk te noemen.
hetzelfde geldt ook voor GL.
en voor mij, maar ik ben al oud en hoef niet meer zo nodig. ;)

en hoe het wel moet weet ik ook niet. ;)

gr elma