Politiek / Cijfers als nieuwe religie

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Tue Apr 25 06:19:18 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Fritz van Rikxoort wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Hij was overigens net als laatste gast in Buitenhof,
> met een helder verhaal hoe de burger het vertrouwen is verloren
> in een overheid die hen niet menselijk benadert en slecht, procedureel
> uitvoert en de gevaren die dat meebrengt voor onze democratie.

Uiteraard. Die gaat er tot nog toe flexibel mee om. Maar wat Fritz,
moet/kan/zal er nu gebeuren?

Het kabinet komt in spoedzitting bijeen en overlegt over de bevindingen
uit het rapport en legt het vervolgens onder in de lade ergens op AZ?

Wat vindt D66? Wordt het iets centraals als bv. de begrotingen? Een
uitdaging aan elke politiek partij om een programma in te dienen en
vervolgens te bespreken? Duidelijk is immers dat de overheid en daarin
haar direct verantwoordelijken al gefaald hebben, namelijk.

Het kabinet/regering is dus al te laat. Veel te laat zelfs, want tegen
elke prijs had moeten/dienen te worden voorkomen dat het systeem ergens
faalt.

> Pechtold was vroeger aan de beurt en kwam niet verder dan
> dat D66 in het midden ozu staan (al 40 jaar)

Hé ? Zei ie dat?

> en het redelijk alternatief is, voor de nuance,

Eens .... :)

Ze zouden er gewoon meer voor moeten gaan. En mijn indruk is dat velen
dat willen, maar het Haagse juist niet, en derhalve de partij willen
omvormen naar de verouderde vorm.

> i.p.v. te pleiten voor een betere overheid
> en tegen de achterhaalde verzuilde groepsbelangen
> van de oude partijen
> en dus voor de belangen van de moderne mens.

Dan moet ie dit kabinet laten vallen als een baksteen, Fritz.

De CDA zeurkousen (zelfde uitzending) hadden het over groepsbelangen van
hun (ver)ou(r)de partij.

Dan hoor je Bert niet als die van koers veranderen omdat er een paar
oude Frieseknarren het (sociale???) gezicht van hun partij (alsnog)
willen redden, en uit electoraal belang. Raar hoor. Of zit ie nu met
schaamrood op de kaken ? ... ;)

Henk Elegeert