Politiek / Cijfers als nieuwe religie

Sun Apr 23 14:12:42 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Eens Henk,

Bezwaar en klachten erbuiten plaatsen is principieel fout,
leidt tot zoals de ombudsman zegt
negatieve besluiten (lekker makkelijk snel gedaan zoals ie zegt)
met dien maar meteen bezwaar in (zijn wij ervan af)
terwijl elke burger gelijk goed behandeld wil worden
(en terechte negatieve besluiten dan accepteert).

Zoals je zegt is naast bezwaren indienen en in beroep gaan
klachten deponeren bij de ombudsman wezenlijk hetzelfde,
men heeft liever direct een welwillende behoorlijke behandeling
en accepteert het dan als men zelf ongelijk heeft...

Maar het ging mij om het thema, op naar een functionerende overheid,
dat sinds Fortuyn de politiek zo jammerlijk laat liggen
inclusief ons eigen D66, Pechtold noemde het als falende minister niet eens,
maar joeg kiezers weg met zijn middenpositie en claim op de nuance,
waar kiezers naar radicaal aanpakken van de feilen van de overheid zuchten
en daarin het nuanceren van dit eindeloze feilen helemaal spuugzat zijn
en geen middenpositie van politici verwachten
maar een positie aan de zijde van de burgers versus de bureaucratie.

Fritz