Interview ombudsman: Hoogervorst 'onbehoorlijk bestuur'

Ger gmw.arts at HOME.NL
Fri Apr 21 16:55:03 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Stuur maar naar een advocaat, onvermogen aanvragen en de rest wordt bij
winnen er van betaald door instantie. Een advocaat legt dat wel even uit.
De uitvoeringsinstantie is ook gebonden aan beslistermijnen dus ze zitten
zelf al fout nu en ze zou nu al bezwaar kunnen maken.
Bij een negatieve beslissing op het bezwaar op de nu komende beslissing in
overleg met de advocaat natuurlijk naar de bestuursrechter gaan op het
arrondissement.
Niet angstig zijn voor de kosten, die worden voor die persoon betaalt.
Jammer maar ze vragen er zo om. Wordt hij of zij niet betaalt door de
uitvoeringsinstantie indien de rechter dat oordeelt dat is het op
onvermogen.
Laat hen maar aantonen dat er in hun postkamer niets is misgegaan of wat
ook. Ze willen geen redelijkheid kennen dus hoeft men die ook niet naar hen
te tonen.
Dus niet meer een beslissing afwachten en ga naar een advocaat, een eerste
intakegesprek is sowieso altijs gratis.

Ger