Koerscrisis: Oorlog in D66. Hoe geloofwaardig is D66 nog ?

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Fri Apr 21 13:02:39 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Het zal wel aan mij liggen maar ik snap het niet helemaal.
> Hoe kan iemand je clubje een dikke onvoldoende geven, jezelf
> ongeloofwaardig noemen, zeggen te moeten leren van je fouten, en
> tegelijk trots zijn op de grootste fout die gemaakt hebt?

Dat heb je er nu van als je in Haagse politiek 'de problemen' meent op
te kunnen lossen. ;)

Er zijn er nog steeds die denken 'harde maatregelen' te hebben getroffen
  en Nederland van de ondergang te hebben gered. Het is zo erg zelfs dat
de rek er volledig uit is. Bovendien in strijdt met EU-afspraken.

> Vandaar die ongeoofwaardigheid natuurlijk, dit gelooft toch geen mens.
> Het begon uiteraard met, we zullen ze nooit aan en meerderheid helpen,
> op het terras of zo.

Met een dergelijke 'move' gaf D66 aan wat de andere partijen met haar
konden doen. Die 'regeringsgeilheid' (sommigen noemen het
regeringsverantwoordelijkheid nemen. Kun je natuurlijk niet meer vol
blijven houden na dergelijk zelfkritiek) wordt nu duur betaald. Wil jij
het lijstje eens maken van wat D66 wel allemaal niet binnen heeft
gehaald en gerealiseerd?

En voor elk met een score aangeven welke typisch des D66 zijn?

> Er bestaan toch medecijnen tegen depresieviteit of is dat ook maar zo'n
> fabeltje?

Het is een fabeltje, Ger. Je wordt er niet betere van, je kunt hooguit
beter functioneren. De problemen blijven ook, en dienen als dan alsnog
te worden opgelost.

> We zien de andere twee partners in de coalitie een beetje hun best doen
> en zich proberen een beetje te profileren en D'66 zichzelf afkraken.

Die waren klaar met D66 en moeten nu nodig hun eigen plaatje weer eens
op poetsen. De verkiezingen komen er weer aan ......

 > Op
> zich eerlijk maar nu? Welk gevolg verbindt men daaraan? Het oogstjaar
> van Zalm of de sorry van (hok in) Pechtold.

Verdonk beroept zich ook al op die vermeende vrijheid, of hebben ze
spontaan/electoraal het belang van het duaale nu ineens ingezien?

Een succesje voor Pechtold?

> Heel raar hoor, extreem vreemd.

Het is een raar land, extreem ook.
Gelukkig is de bevolking (nu) beschermt tegen extremisten.

Henk Elegeert