Koerscrisis: D66-leden kritisch over Van der Laan

Ger gmw.arts at HOME.NL
Fri Apr 21 09:03:08 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hoi Marc,

Toch niet mis he van Zalm. 50 Euro korting voor ALLE gezinnen op de
enegierekening. Dus ook voor de mensen die het erg makkelijk kunnen betalen
en het niet eens zullen merken. En dat op een moment dat de olieprijs op
ongeveer 72,50 euro staat en hij weer veel geld extra binnenhaalt.
Wat zijn ze toch goedgeefs in een oogstjaar he, en zou de kiezer nu echt zo
dom zijn?
Koopkrachtherstel noemen we het voor een alleenstaande minima, een 0,5% nog
wel zeg en eigelijk niks voor de rest dus, althans niet merkbaar.
Het miljard voor volgend jaar is alweer, voor het grootste deel, toegewezen
aan vermindering van de winstbelasting en dergelijke.  Toegegeven, die Zalm
slaagt er elke keer weer in om alleen zijn eigen achterban te bevoordelen
ten koste van de kleinere portemomai.
Maar het was ook allemaal binnen de kaders hoorde ik hem zeggen. Dat wil
zeggen in zijn positie dat hij er dik geld aan overhoudt.

Ger