Koerscrisis: Oorlog in D66

Thu Apr 20 15:43:39 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Mark Giebels <mark.giebels at GMAIL.COM>,
>Overigens ga ik er vanuit dat er een sterke kandidaat van buiten de
>fractie en het kabinet zich gaat melden en dat Lousewies zich dan
>wellicht niet eens kandideert.

 Toch niet die Ageeth Telleman, he ?

 Die schrijft in het laatste nummer van het Amsterdamse D66-blad onder
 de titel 'De nieuwe vernieuwers' het volgende,
    Elk lid begrijpt de ernst van de situatie waarin onze partij verkeert.
    Hoe komt het dan toch dat dit Manifest onder de leden vrijwel niet
    leeft ?
    Toen het Manifest nog een Pamflet was, zette het de toon en lokte het
    discussies uit. Wie heeft er toch bedacht dat 'het Pamflet van Boris'
    vervolgens een 'partijmanifest' moest worden ? Nu het van iedereen
    wordt, lijkt het niemand meer te boeien.
Haar column eindigt met de woorden,
    Is dit niet het bewijs dat de vernieuwers van destijds het inmiddels
    vooral willen opnemen voor de gevestigde orde ?

Projectie, dus. Gisteravond kondigde mevrouw de dubbel vervroegde-lijst-
trekkerskeuze in 'Het Oog' aan. Eerder was ze tegen een extra congres over
de laatste verkiezingsnederlaag.

Wie behoort er zoal tot de 'gevestigde orde', tot de 'vernieuwers' en tot
de 'nieuwste vernieuwers' ?

Dit is overduidelijk doorgestoken kaart.

Ik zie overigens Roger van Boxtel wel zitten als lijsttrekker...
Maar het is nu dus te laat - die doet 't natuurlijk nooit.