Koerscrisis: Oorlog in D66

Thu Apr 20 14:22:22 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ik begrijp Mimy's pleidooi voor een niet-fractie/niet-"Haagse"
kandidaat-lijsttrekker
- al ben ik het er niet persé mee eens.
En begrijp daaruit haar oproep naar Lousewies,
maar ik mis de consequentie voor Pechtold.
Die immers de Afgáán-is-t-tan balletjes vanuit het kabinet en daarbuiten
aan het rollen heeft gebracht met zijn non-besluit/voornemen.
Dat op een standpuntbepaling van de PvdA leek gericht,
maar vooral alle pijlen van kamer en media
op onze eigen fractie lieten richten
(wat doen jullie dan als... gehoord Pechtold vanuit het kabinet).

Vreemd dat de fractie alle kritiek krijgt en die voormalige partijvoorzitter
steeds maar van interne kritiek verschoond blijft
al is ie buiten D66 al lang en breed als afgeschreven.
Die zichzelf nog als partijvoorzitter voordroeg
om Thom als minister op te volgen - en niets klaarmaakt -
nadat ie zelf nog maar net van Leiden naar Wageningen was verhuisd
- hoe gebruik je je partijposites optimaal in eigen belang -
en die zo handig van de zittend partijleider afkwam
nadat ie zichzelf al als tegenkandidaat had geopperd.

Als Lousewies zich niet kandideert maakt ze m.i.
nu, na het voortijdige aftreden van Boris als partijleider
- slachtoffer of zoals velen zeggen in-de-val-van-Pechtold-trapper -
de weg juist vrij voor die andere Haagse tegenkandidaat
van voormalig leider Boris, en dat lijkt me pas echt een ramp...