Van der Laan geeft D66 rapportcijfer vier

Ger gmw.arts at HOME.NL
Thu Apr 20 09:43:36 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ze zat het afbraakbeleid van ASO flink te verdedigen en enkele dagen later
heeft ze het over hun fouten.
Waarschijnlijk is men in de veronderstelling dat men het nog wel goed kan
maken met de mensen, vooral die mensen die allang door de vloer zijn gezakt.
En of dat nu de maatregelen van ASO komt of door uitvoeringsinstanties is
voor die mensen toch niet belang. Ze zitten in de shit door die overheid. Er
zal best een verdeelsleutel te bedenken zijn waarom zoveel mensen moeten
aankloppen bij voedselbanken of zo.
De oplossing van D'66 naar aanloop naar de verkiezingen? We kiezen vervroegd
een nieuwe politieke leider. Nou die is klaar straks hoor als leider van
zichzelf en misschien nog iemand.
Al 12 jaar lang verliezen en nog geloven dat je er straks wel zal
uitspringen. Ze heeft gelijk, volkomen ongeloofwaardig. Allemaal een kwestie
van dat de hoop de vader is van de gedachten. Deze mevrouw geloven? Ze zei
het zelf al, D'66 kan je dus niet meer geloven, en gelijk heeft ze.
Men heeft nog steeds niet door dat verkiezingen voor het overgrote deel en
afrekening voor de ellende die gebracht hebt en dat er dan pas je wensen in
het programma komen, die sowieso niet worden gelezen. Zeker niet als je het
oude programma voor het grootste deel overboord gemieterd hebt.

Zoals reeds in 2003 werd voorspeld, loopt dit dramatisch af voor D'66 als
men blijft zitten. Erkennen dat je erg zware fouten hebt gemaakt is een, nu
nog ernaar handelen en de stekker eruit trekken, maar daar is ook veel lef
voor nodig, en dat ontbreekt tot nu toe.
Jammer, maar het is niet meer alleen ongeloofwaardig maar het wordt
belachelijk. De VVD rolt inmiddels over de straat maar stijgt een beetje in
de peilingen en ineens moet men ook maar snel even. Plotseling tellen die
peilingen wel mee?
Gisteravond zagen we nog een oude affiche hangen in het, ik geloof, het
hoofdkantoor van D'66. ANDERE POLITIEK, stond erop, KIES LIJST 4. Andere
politiek is het inderdaad geworden dus, geheel in lijn met wat de VVD graag
wil of wou. En o ja, Balkje, die mag er ook bijzitten denk ik zo maar, en
begint nu ook te schreeuwen een beetje.
Als je ruim een jaar voor de verkiezingen er al zo mee bezig bent geeft dat
aan dat je wel heel erg bewust van het feit dat je er geen bal van gebakken
hebt, of er minstens grote twijfels bij hebt. Gebrek aan zelfvertrouwen
noemt men het ook wel, en in dit geval zeer terecht.

Ger