D66-pamflet 'hernieuwbare energie'

Mark Giebels mark.giebels at GMAIL.COM
Wed Apr 19 09:38:23 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On 4/19/06, Dr. Marc-Alexander Fluks <fluks at dds.nl> wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>  Bart Meerdink <bm_web at KPNPLANET.NL>,
>
>  Maar dat zegt dus niets. Het gaat niet om het vermogen maar om de energie
>  - die twee zijn bepaald niet hetzelfde. Nog even en we gaan bezuinigen
>  op vermogen terwijl we meer energie gaan gebruiken.

Dat kan dus niet....Waar moet die energie dan immers vandaan komen? Of
gok je op het aftoppen van de pieken? Anyway, ik vind deze
'Wattkritiek' allemaal wel erg ver gezocht en flauw worden. Het gaat
Boris gewoon om het vergroten van het aandeel duurzame energie en als
je dat als politiek wilt beinvloeden, dan zul je je moeten bemoeien
met de aanbodskant, en dus het investeren in meer capaciteit voor
duurzame energieopwekking moeten stimuleren. Joules spelen daarbij
geen rol. Hoeveel Joules haal je immers uit een xMWatt windpark?

>  Maar daar is dat stuk dus overduidelijk voor geschreven. Borssele spat van
>  elke pagina van het stuk (het wordt 2 maal eventjes genoemd). Toen ik dat
>  opmerkte, moest dat persbericht over Borssele nog verschijnen. Dat was uren
>  later.

Marc, dat stuk heeft 0,0 met dat persbericht te maken. Je ziet
verbanden die er niet zijn.

>  Er is geen kern, er is helemaal niets. Er is een nieuw woordje bedacht

Welnee, Boris heeft er gewoon voor gekozen letterlijk uit het engels
te vertalen. Hij realiseerde zich je niet zomaar duurzaam kunt
gebruiken voor het Engels renewable. Terecht lijkt mij. Ook hier hoef
je verder niets achter te zoeken. In het stuk worden deze begrippen
gewoon beschouwd als synoniemen, om het simpel en kort te houden.

>  (nou, gefeliciteerd - hoeft men weer een paar jaar niets te doen en in
>  de tussentijd broedt men gewoon op weer een ander woordje).

Geloof je het zelf?

>  Ik ben bepaald niet negatief. Ik zie dat een aantal mensen alles in Ne-
>  derland kapot wil maken. En het is een raadsel waarom het dat wil, wat
>  het beweegt. Waarom er zo vreselijk veel haat is.

Waar zit de haat in dit discussiestuk?

>  Ik heb daar dus niets mee. Vanuit de vernielzucht geredeneerd mag ik
>  dan negatief zijn - omdat ik hem afwijs. Maar 'min' maal 'min' is nog
>  altijd 'plus'.

Klopt. Anderen beschouwen het stuk als een plus en dus ga jij diep de
min in.... :-)

>  Ik ben zo positief als het maar kan...

Die houden we erin....

Groeten,