D66-pamflet 'hernieuwbare energie'

Wed Apr 19 08:31:58 CEST 2006

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Bart Meerdink <bm_web at KPNPLANET.NL>,
>Energiecentrales worden toch gewoon geclassificeerd naar vermogen (MW)?

 Maar dat zegt dus niets. Het gaat niet om het vermogen maar om de energie
 - die twee zijn bepaald niet hetzelfde. Nog even en we gaan bezuinigen
 op vermogen terwijl we meer energie gaan gebruiken.

>Ik vind de deal die over Borsele gemaakt is best zinnig,

 Maar daar is dat stuk dus overduidelijk voor geschreven. Borssele spat van
 elke pagina van het stuk (het wordt 2 maal eventjes genoemd). Toen ik dat
 opmerkte, moest dat persbericht over Borssele nog verschijnen. Dat was uren
 later.

 Zelf mag ik dan voor kernenergie zijn, ik vind wel dat D66 zich deze (zo-
 veelste) draai niet kan permiteren. D66 wijzigt zo langzamerhand alles -
 behalve de koers. Dit maakt, net als dat gedonder met dat lijsttrekkerskeu-
 zecongres een volstrekt chaotische indruk.
 De D66-hotemetoten dreigen een trap onder de reet te krijgen van de leden
 omdat ze de partij verwoest hebben en dus voeren ze een uiterst vreemd
 toneelstuk rond een datum op teneinde de leden buitenspel te zetten. Alles
 is immers ondergeschikt aan de koers, D66 is een normen-en-waardenpartij
 geworden, een soort SGP.

>Ik vind het onnavolgbaar hoe Marc toch steeds weer ultra-negatief uit
>kan pakken zonder de kern van het betreffende onderwerp te raken.

 Er is geen kern, er is helemaal niets. Er is een nieuw woordje bedacht
 (nou, gefeliciteerd - hoeft men weer een paar jaar niets te doen en in
 de tussentijd broedt men gewoon op weer een ander woordje).

 Ik ben bepaald niet negatief. Ik zie dat een aantal mensen alles in Ne-
 derland kapot wil maken. En het is een raadsel waarom het dat wil, wat
 het beweegt. Waarom er zo vreselijk veel haat is.

 Ik heb daar dus niets mee. Vanuit de vernielzucht geredeneerd mag ik
 dan negatief zijn - omdat ik hem afwijs. Maar 'min' maal 'min' is nog
 altijd 'plus'.

 Ik ben zo positief als het maar kan...